kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۷۰۰
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵

انباشت مطالبات قطار شهری اهواز را متوقف کرد

کارکنان شرکت کیسون پیمانکار و مجری پروژه قطار شهری اهواز به خاطر عدم دریافت 8 ماه حقوق خود دوشنبه هفته جاری دست از کار کشیدند و این پروژه عملا تعطیل شد.
اهواز- خبرنگار کیهان:

مدیر اجرایی پروژه قطار شهری اهواز انباشت مطالبات از کارفرما و دولت را مشکل اصلی پروژه عنوان و خاطرنشان کرد: از دی ماه سال گذشته تاکنون از سرنوشت صورت وضعیت‌های پروژه بی‌خبریم و از تیر ماه نیز صورت وضعیت‌ها توسط کارفرما عودت داده شده است.
سیدناجی محبت مشکلات دیگر را عدم انجام تعدیل (مابه‌التفاوت تورم با مقطع قرارداد) و اعمال تغییر احجام عنوان کرد و افزود: علی‌رغم اینکه طبق قانون باید تعدیل براساس تورم و نرخ ارز اعمال شود ولی اعلام می‌شود که به این پروژه تعلق نمی‌گیرد و تغییر احجامی نیز که مستند و با نظر کارفرما صورت گرفته و هزینه مضاعفی بر ما تحمیل کرده را نیز نمی‌پذیرند.
محبت گفت: طبق قرارداد 2500 میلیارد تومان اعتبار تکمیل این پروژه است که تاکنون 460 میلیارد تومان یعنی در حدود سالانه 70 تا 100 میلیارد تومان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه 1250 نفر در پروژه قطار شهری اهواز مشغول به کارند گفت: ما به دلیل مطالبات حقوقی کارکنان که مشکلات زیادی را برای آنان ایجاد کرد؛ حاضر شدیم لیست پرسنلی را از طریق اداره کار به کارفرما بدهیم و کارفرما مستقیما از حساب ما حقوق معوقه را پرداخت کند که هیچ پیمانکاری زیر بار این نوع پرداخت نمی‌رود اما تا امروز هنوز پرداختی صورت نگرفته است.
وی افزود: هر تصمیمی که مسئولان کشوری و استانی برای رفع این مشکل و ادامه کار بگیرند گردن می‌نهیم زیرا که هر روز تعطیلی کار هزینه زیادی بر پروژه تحمیل می‌کند.