kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۶۹۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
معاون ستاد کل نیروهای مسلح:

تکنولوژی ایران در ساخت اژدر دریایی بی‌نظیر است

معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر تکنولوژی بی‌نظیر ایران در ساخت اژدر دریایی گفت: حتی آمریکا نیز این تکنولوژی را ندارد و کسی فکر نمی‌کرد به این توانمندی برسیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سرتیپ علی عبداللهی در مراسم بزرگداشت سرلشکر پاسدار شهید حاج حسین همدانی در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) سپاه قدس گیلان به تهدیدات آمریکا اشاره کرد و گفت: اگر آمریکا می‌توانست به ما آسیب برساند این کار را می‌کرد اما آنها از بسیاری توانمندی‌ نیروهای مسلح ما خبر ندارند.
عبداللهی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به قدرت بازدارندگی رسیده و در صورت تهدید، دشمن را پشیمان می‌کنند.
وی اظهار کرد: امروز در تمام سامانه‌های دفاعی، زمینی، دریایی و هوایی جمهوری اسلامی ایران به جایی رسیده که کشورهای مختلف درخواست این تجهیزات و تکنولوژی را از ما دارند و تقریبا هر روز با این درخواست‌ها مواجه هستیم.
معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ایران اسلامی توانست در عرصه دریا، اژدری را بسازد که تنها روسیه این تکنولوژی را دارد، افزود: حتی آمریکا نیز این تکنولوژی را ندارد و کسی فکر نمی‌کرد به این توانمندی برسیم.
وی با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران پشتیبان کشورهای مظلوم منطقه است، یادآور شد: یمن با پشتیبانی ایران مدت هفت ماه در حال مقاومت است.
عبداللهی متذکر شد: سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد مجبور شدیم ایران را در معادلات منطقه خاورمیانه به حساب آوریم و این اقتدار به برکت خون شهداست.
وی افزود: نیروهای مسلح ایران نه تنها یک قدرت منطقه‌ای بلکه یکی از قدرت‌های بزرگ جهانی محسوب می‌شود و ارزش این قدرت در اتکا به ایستادگی بر نیروهای درونی و خودکفایی است.
وی با اشاره به فداکاری‌های سردار همدانی گفت: امروز ایران اسلامی، امن‌ترین کشور در منطقه است و این مهم، حاصل تلاش، فداکاری و برکت خون‌های پاکی همچون شهید همدانی است و باید به این دستاورد بزرگ ارج بگذاریم.
وی با تاکید بر اینکه همه رزمندگان سردار همدانی را فرمانده‌ای خوش‌اخلاق و سخت‌کوش می‌شناسند، تصریح کرد: این شهید در همه عملیات‌های دوران پرافتخار دفاع مقدس، حضور داشت.
معاون ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: سردار همدانی چهار دهه مبارزه مسلحانه کرد و در جریان فتنه‌های داخلی و جنگ با فتنه‌گران و ایادی استکبار جهانی و غرب، فرمانده اول میدان بود.
عبداللهی اظهار داشت: زمانی که گروه‌های تروریستی همچون داعش، بخش‌هایی از خاک سوریه را اشغال و دمشق پایتخت این کشور را تهدید می‌کردند، سردار همدانی در تقویت مقاومت، نقش کلیدی ایفا کرد و فرماندهی جبهه عظیم منطقه را بر عهده گرفت و علاوه بر ارائه خدمات مستشاری به سوریه، نیروهای جبهه سوریه را ساماندهی کرد و در مبارزه با گروهک‌های تکفیری، نیروهای دفاع الوطنی را تشکیل داد.