kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۶۹۸
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی خبر داد

اجرای آزمایشی طرح «توسعه سواد دیجیتال» در 5 استان کشور

رئیس سازمان نهضت‌ سوادآموزی گفت: در سال جاری اجرای آزمایشی سواد آموزی دیجیتال را برای 500 نفر در پنج استان تهران، اصفهان، خراسان‌رضوی، کردستان و کرمان آغاز خواهیم کرد.

به گزارش نسیم، علی باقرزاده در مراسم امضای تفاهم‌نامه سازمان نهضت‌ سوادآموزی وسازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی پیرامون توسعه سواد دیجیتال با بیان اینکه در مفهوم جدید هر توانایی و قابلیتی که منجر به زندگی بهتری برای انسان‌ها شود را سواد تلقی می‌کنند، گفت: در دهه‌های قبل پایه سواد، خواندن، نوشتن و حساب کردن بود.
باقرزاده ادامه داد: در حال حاضر هم هدف اولیه و پایه همین سواد خواندن، نوشتن و حساب کردن است اما تکیه بر این سه مهارت دیگر انگیزاننده نیست و مردم برای زندگی بهتر احتیاج به کسب اطلاعات بیشتر و سوادهای متنوع دارند که از جمله آنها می‌توان به سواد بهداشتی، سواد اقتصادی، سواد اطلاعاتی و سواد فناوری اشاره کرد.
وی با بیان اینکه سعی کردیم وارد مقوله سوادآموزی اطلاعاتی شویم، اظهار داشت: چندی پیش یک دوره اجرای آزمایشی برای سواد دیجیتال در شهر تهران برگزار شد که استقبال بسیار خوبی از آن به عمل آمد و نشان داد نرخ پایداری آنچه سوادآموزان فرا می‌گیرند از طریق فناوری‌های اطلاعاتی بالاتر می‌رود. باقرزاده با بیان اینکه امسال اجرای آزمایشی سواد آموزی دیجیتال را برای 500 نفر در 5 استان تهران، اصفهان، خراسان‌رضوی، کردستان و کرمان آغاز خواهیم کرد، گفت: دستورالعمل مربوطه با امضای این تفاهم‌نامه نهایی شده و به استان‌های مجری ابلاغ خواهد شد.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه ناگزیریم در دهه‌های آینده به سمت سوادآموزی بر پایه فناوری اطلاعات (آی‌تی‌) حرکت کنیم، گفت: این امر از سال گذشته برای افرادی که تلفن همراه و تبلت داشتند شروع شده است. باقرزاده با بیان اینکه در راستای توسعه سواد دیجیتال و در قالب تفاهم‌نامه با سازمان پژوهش سه جلد کتاب در حوزه آشنایی با رایانه و زبان انگلیسی برای سوادآموزان به چاپ رسیده است گفت: از 600 ساعتی که در دوره انتقال آموزش می‌دهیم معادل 100 ساعت به آموزش‌های مهارت‌های رایانه اختصاص یافته است. وی افزود: در برنامه ششم توسعه هدف‌گذاری‌های اولیه انجام شده که نهضت سوادآموزی در قالب نظام آموزشی بزرگسالان کار خود را ادامه دهد، اگر این اتفاق بیفتد همه این فعالیت‌ها در مقیاس‌های بزرگتری انجام خواهد شد.