kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۶۹۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴

تجمع زوار عتبات عالیات در کرمانشاه برای دریافت ویزا

تعداد زیادی از زائران عتبات عالیات از صبح دیروز مقابل کنسولگری عراق در کرمانشاه برای دریافت ویزا تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه تعداد زیادی از زائران عتبات عالیات از نقاط مختلف کشور به دلیل اینکه تنها در کرمانشاه ویزا برای سفر به کشور عراق صادر می‌شود به این شهر مراجعه کردند و برای صدور ویزا و سفر به کربلای معلی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به انتظار نشستند.
مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه در این رابطه اظهار کرد: برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای اربعین حسینی با مشارکت دستگاه‌های مختلف در استان کرمانشاه انجام گرفته است و امسال تمام تلاش مسئولان بر این است که پذیرایی مناسبی از زوار اربعین در کرمانشاه صورت گیرد.
رضا نجفیان با اشاره به اینکه دو مکاتبه با کنسولگری عراق از طریق حج و زیارت انجام شده است، گفت: منتظر پاسخ بغداد به این کنسولگری هستیم و در حال حاضر سازمان حج و زیارت به صورت رسمی در صدور ویزا دخالتی ندارد.
این مسئول خاطرنشان کرد: مردم، خیران و هیئت‌های مذهبی کرمانشاه زوار کربلای معلی را در اماکن مذهبی و حتی منازل شخصی خود اسکان داده‌اند و سنت حسنه پذیرایی از زوار کربلای معلی در دروازه نجف در حال احیا شدن است.
مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور نیز گفت:‌ افزایش جمعیت به دلیل مراجعه زائران ایام تاسوعا و عاشورای حسینی است.
فریادرس با بیان اینکه این موضوع بیشتر به سیاست‌های سرکنسولگری عراق در کرمانشاه مرتبط است، گفت: کمیته ویژه‌ای از سوی ایران در عراق تشکیل شده و صحبت‌های لازم با عراق برای تهیه مایحتاج و برقراری نظم انجام گرفته است.
وی از انعقاد یادداشت تفاهم با عراق در زمینه تردد زوار کربلای معلی خبر داد و گفت: غیر از کرمانشاه دفتر صدور ویزا باید برای کاهش بار مراجعه‌کنندگان در نظر گرفته شود.
این مسئول با تاکید بر اینکه طرف عراقی باید نیروهای خود را در راستای تسریع صدور ویزا افزایش دهد، بیان داشت: به دلیل افزایش درخواست‌ها زمان توقف زوار طولانی شده و رایزنی لازم در این زمینه انجام می‌شود.