kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۶۹۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴

اختصاص هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای نیمه‌تمام مازندران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: در سفر رئیس‌جمهوری به استان، برای 250 طرح تولیدی و صنعتی بالای 50درصد پیشرفت فیزیکی، هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش تخصیص یافته است.

محمد محمدپور با بیان اینکه برای این واحدها به 10 هزار میلیارد ریال نقدینگی نیاز است، ادامه داد:‌ با راه‌اندازی این واحد برای هفت هزار نفر شغل ایجاد می‌شود. وی خاطرنشان کرد: مازندران فرصت‌های صنعتی شدن همانند دیگر استان‌های کشور که در گذشته از دلارهای هفت تومانی بهره‌مند شدند را از دست داد.
محمدپور با اشاره به اینکه در حال حاضر به اتکا بخش خصوصی صنعت مازندران تا حدودی شکل گرفته است، اظهار کرد: علی‌رغم محدودیت‌ها، مشکلات و موانع سر راه، مازندران در دو سال گذشته به لحاظ حجم طرح‌های صنعتی که به بهره‌برداری رسیده، رتبه ششم کشور را کسب کرده است.
وی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهوری مبنی بر اینکه موج صنعتی شدن همه کشور را باید فرا بگیرد و کشاورزی هم باید صنعتی شود، گفت: کمبود زمین، مهم‌ترین مشکل برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ صنعتی در استان است.
محمدپور یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سفر رئیس‌جمهوری را اجرایی شدن طرح پهنه اکتشافات معدنی عنوان کرد و گفت: پهنه‌های اکتشافات معدنی پنج هزار و 300 کیلومتر مربع برابر با 23 درصد پهنه استان مازندران آغاز شده است. وی با اشاره به اینکه تاکنون 99 درصد پهنه‌های استان مازندران مورد شناسایی قرار نگرفته است، گفت: این طرح در شورای عالی معادن کشور نیز مصوب شده است.