kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۶۹۲
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱

حوادث کوتاه از کشور

   
    زمین‌لرزه 4/6 ریشتری در خوزستان
تهران- ایرنا: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 4/6 ریشتر روز سه‌شنبه شب حوالی دهدز را در شرق استان خوزستان لرزاند.به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشورمان زمان وقوع این زمین‌لرزه ساعت 19و 12 دقیقه و 22 ثانیه در عمق 10 کیلومتری زمین ثبت شد.
تاکنون گزارشی از خسارت احتمالی این زمین‌لرزه دریافت نشده است.
اختلاف خانوادگی به اسیدپاشی انجامید
تبریز- ایرنا: یک زن 21 ساله در روستای شجاع از توابع شهرستان جلفا به دلیل اختلافات خانوادگی اقدام به اسیدپاشی به 3 نفر از اعضای خانواده همسایه کرد.این حادثه عصر شنبه رخ داد و طی آن زنی به بهانه دعوای کودکان خردسال به منزل همسایه‌شان به نام «ر- ب» رفت و به دو زن و یک مرد اسید پاشید.در این حادثه دختر 21 ساله، همسر و برادر «ر- ب» به شدت آسیب دیده و به بیمارستان سینا در تبریز منتقل شدند.
در این اسیدپاشی سراسر بدن دختر و همسر «ر- ب» دچار سوختگی شده و برادر وی نیز از ناحیه کمر به پایین آسیب دید.به دنبال این حادثه ماموران نیروی انتظامی زن اسیدپاش را دستگیر کردند.
واژگونی تراکتور جان راننده را گرفت
ارومیه- فارس: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: واژگونی تراکتور در محور ارومیه- سلماس موجب مرگ راننده تراکتور شد.
عباس فرمانی افزود: ماموران پلیس راه استان پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک سانحه رانندگی در محور ارومیه به سلماس بلافاصله در محل حاضر شدند.وی به علت اصلی واژگونی تراکتور اشاره کرد و افزود: طبق بررسی‌ کارشناسان پلیس، علت تصادف بی‌احتیاطی و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام شد.
انحراف به چپ حادثه آفرید
اصفهان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ساعت 18 و 10 دقیقه روز سه‌شنبه یک دستگاه موتورسیکلت در محور اصفهان- شهرکرد با کامیون بنز برخورد کرد.سرهنگ رضا رضایی افزود: در این حادثه راکب موتورسیکلت در دم جان خود را از دست داد.وی ادامه داد: کارشناسان پلیس راه علت این حادثه را انحراف به چپ موتورسیکلت اعلام کردند.
تهدید مسلحانه در شبکه اجتماعی
قم- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان قم گفت: در پی شکایت فردی مبنی بر اینکه شخص ناشناسی از طریق واتس‌آپ، عکس خود را با سلاح کمری ارسال و اقدام به تهدید جانی و ایجاد مزاحمت برای وی می‌کند که بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا استان قم قرار گرفت.به گفته سرهنگ علی موالی با انجام اقدامات فنی و تخصصی از سوی کارشناسان این پلیس نامبرده شناسایی و پس از اخذ دستور از مقام قضایی استان دستگیر شد.وی ادامه داد: با دستگیری نامبرده ادله مرتبط با جرم شامل تعدادی ادوات نظامی که تماما اسباب‌بازی بود کشف و در نهایت متهم با پرونده تشکیل شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی استان شد.
کشف 400 کیلو تریاک
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده قرارگاه عملیاتی ابوذر کرمان گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی این استان با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی از عبور محموله مواد مخدر توسط قاچاقچیان مسلح از استان‌های شرقی به سمت مرکز کشور از طریق استان کرمان باخبر شدند.
سرهنگ نصرالله قادری‌نسب افزود: پلیس در گشت‌زنی‌های خود به یک دستگاه خودرو پژو و یک دستگاه وانت سایپا آبی رنگ مشکوک شد و به آنها دستور ایست داد اما سرنشینان خودرو به محض رویت ماموران به سمت آنها تیراندازی کردند و قصد فرار داشتند که پس از تعقیب و گریز و درگیری مسلحانه، خودروهای قاچاقچیان متوقف شد.
وی ادامه داد: پس از بازرسی از خودرو وانت سایپا 400 کیلو مواد مخدر تریاک کشف و خودرو به همراه مواد کشف شده و یک نفر متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قانونی تحویل داده شد.
جاسازی 395 کیلو تریاک در خودرو
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: ماموران پاسگاه انتظامی دلفارد شهرستان جیرفت حین کنترل خودروهای عبوری در محور دلفارد- کرمان به یک دستگاه خودروی سمند مشکوک شده و آن را متوقف کردند.سرهنگ رضا بنی‌اسدی افزود: ماموران پس از بازرسی از خودرو، 166 کیلو و 755 گرم تریاک را کشف کردند.
وی ادامه داد: در این ارتباط 2 نفر قاچاقچی دستگیر و یک دستگاه خودرو توقیف و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی تحویل داده شدند.
فرمانده انتظامی کرمان تصریح کرد: پلیس مواد مخدر استان در عملیات مشترک با یگان تکاوری 113 راور طی انجام کار اطلاعاتی از انتقال محموله مواد مخدر به استان باخبر شدند.
بنی‌اسدی یادآور شد: ماموران با انجام ایست بازرسی در مسیر تردد قاچاقچیان به یک دستگاه خودرو پیکان وانت مشکوک شده و در بازرسی از آن 228 کیلو و 400 گرم تریاک را که به طرز ماهرانه‌ای در زیر اتاق عقب جاسازی شده بود کشف و یک نفر قاچاقچی را نیز دستگیر کردند.
قاچاق مواد مخدر در آب‌های قشم
قشم- ایرنا: فرمانده پایگاه دریابانی قشم دیروز گفت: 7 کیلوگرم حشیش از قاچاقچیان مواد مخدر در آب‌های شمالی این جزیره کشف شد.
سرهنگ قادر مرشدی افزود: در این ارتباط یک دستگاه شناور توقیف و 2 نفر متهم دستگیر و تحویل مقام‌های قضایی شهرستان شدند.
فرمانده پایگاه دریابانی قشم ادامه داد: مواد کشف شده از میناب به مقصد سواحل شمالی جزیره قشم در حال انتقال بود که نیروهای دریابانی شهرستان با انجام عملیات اطلاعاتی منسجم و دقیق قاچاقچیان را دستگیر کردند.
دستگیری کلاهبردار میلیاردی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر برداشت غیرقانونی از حساب چندین نفر در یکی از روستاهای استان زنجان، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این استان، قرار گرفت.
سرتیپ علیرضا صالحی افزود: با انجام تحقیقات کارآگاهان پلیس، مشخص شد متهم به عنوان کارمند «پست بانک» در یکی از روستاهای زنجان مشغول به کار بوده که با سوءاستفاده از موقعیت شغلی و با جعل اسناد و مدارک، اقدام به برداشت غیرقانونی از حساب مشتریان به مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون ریال کرده است.وی ادامه داد: متهم با همکاری نماینده حقوقی دفتر خدماتی «پست بانک» دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی زنجان منتقل شد.
توقیف ترازوهای قاچاق
سرویس شهرستان‌ها: جانشین فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم گفت: ماموران گشت یگان امداد هنگام گشت‌زنی در محورهای اصلی آزادراه تهران- ساوه به یک دستگاه خودروی سنگین با یک نفر سرنشین مشکوک شده و به راننده آن دستور ایست دادند.سرهنگ روح‌الله رشیدی افزود: ماموران انتظامی خودرو را متوقف و در بازرسی از آن موفق به کشف یک هزار و 183 دستگاه ترازوی دیجیتالی خارجی قاچاق شدند.
وی ادامه داد: متهم دستگیر و در بازجویی‌های انجام شده اعتراف کرد ترازوهای قاچاق کشف شده را در یکی از استان‌های غربی کشور بارگیری کرده و قصد انتقال آن به تهران بزرگ را داشته که با هوشیاری ماموران موفق نشده است.ارزش کالای قاچاق کشف شده توسط کاشناسان یک میلیارد و 183 میلیون ریال برآورد شد.