kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۶۸۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰

فعالیت 8 مرکز اهدای خون استان تهران در تاسوعا و عاشورای حسینی

مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران از فعالیت هشت مرکز اهدای خون این استان در تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

سیدمرتضی طباطبایی در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با فعالیت سازمان انتقال خون استان تهران در ایام محرم، اظهار داشت: عزاداران در روزهای جمعه و شنبه مصادف با تاسوعا و عاشورا می‌توانند برای اهدای خون به هشت مرکز اهدای خون در استان تهران مراجعه کنند.
طباطبایی با اشاره به افزایش مراکز اهدای خون در تاسوعا و عاشورای امسال گفت: مراکز اهدای خون وصال، شهرری، ورامین، شهریار، پیروزی، آزادی، نارمک و چیذر با آمادگی کامل در انتظار اهداکنندگان خون هستند.
وی افزود: مرکز اهدای خون وصال در تاسوعای حسینی از 8 صبح تا پایان مراسم تاسوعا آماده استقبال از اهداکننده‌های خون بوده و سایر مراکز از ساعت 13 تا 21:30 در روز تاسوعا فعال هستند.
طباطبایی بیان داشت: در عاشورای حسینی نیز مرکز اهدای خون وصال از 7 صبح تا پایان مراسم عاشورا و سایر مراکز از ساعت 8:30 تا 18:30 آماده استقبال از اهدا کنندگان خون هستند.
وی خاطرنشان کرد: مرکز اهدای خون شهرری که در ضلع غربی حرم عبدالعظیم حسنی‌(ع) در میدان مدرس واقع شده از 9 صبح تا 8 شب آماده استقبال از اهدا کننده‌های خون در روز عاشورای حسینی است.
به گفته مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران، علیرغم اینکه در ایام تاسوعا و عاشورا همچنین شب‌های قدر مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون برای اهدا افزایش می‌یابد و پدیده مبارکی به شمار می‌رود ولی از طرفی عمر خون و فرآورده‌های خونی کوتاه بوده و نیاز به اهدای مستمر خون است.