kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۶۵۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
رئیس انجمن صنایع نساجی:

واردکنندگان مانع از تولید چادر مشکی در داخل کشور می‌شوند

رئیس انجمن صنایع نساجی از مانع‌تراشی واردکنندگان چادر مشکی بر سر راه تولید این کالا در داخل کشور خبر داد.

محمد مروج‌حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که تولید چادر مشکی در ایران توسط سه کارخانه انجام می‌شود، اظهار کرد: بزرگترین کارخانه تولید چادر مشکی حجاب شهرکرد است که به بنیاد مستضعفان تعلق دارد و در بهترین حالت حدود 2/5 میلیون مترمربع پارچه چادر مشکی تولید می‌کرد.
وی با اشاره به قرارداد این کارخانه با کشور کره جنوبی ادامه داد: بر اساس این قرارداد قرار است دانش فنی و ماشین‌آلات و احتمالا کارمندانی از کره جنوبی برای افزایش تولید این کارخانه به ایران بیایند.
رئیس انجمن نساجی ایران با بیان این‌که ایجاد زیرساخت‌ها برای این افزایش تولید کمی زمان می‌برد، گفت: بر اساس قول و قرارها پیش‌بینی می‌شود در نیمه اول سال آینده افزایش سطح تولید این کارخانه اجرایی شود که می‌تواند حدود 10 میلیون مترمربع پارچه چادر مشکی تولید کند.
مروج حسینی با اشاره به فعالیت یک کارخانه کوچک در کرمانشاه برای تولید پارچه چادر مشکی اظهار کرد: با توجه به این‌که پارچه‌های تولیدی این کارخانه برای چادر مشکی مورد تایید بازار نیست اغلب این پارچه‌ها تبدیل به روسری می‌شوند، بنابراین در حال حاضر حداکثر سه میلیون مترمربع تولید پارچه چادر مشکی داریم.
به گفته وی هر تولیدکننده‌ای که قصد تولید پارچه چادر مشکی را می‌کرد، واردکنندگان مانع آن می‌شدند.
وی در ادامه گفت: حدود 18 نوع مختلف پارچه چادر مشکی در بازار موجود است.
رئیس انجمن صنایع نساجی ایران با اشاره به مصرف حدود 70 میلیون مترمربع پارچه چادر مشکی در سال گفت: سالانه حدود 100 میلیون دلار هزینه واردات پارچه چادر مشکی می‌شود.
مروج‌حسینی با اشاره به سودآور بودن واردات پارچه چادر مشکی گفت: از سال‌های پیش از انقلاب هم این مشکل را داشتیم؛ بنابراین هر واحدی که قصد تولید این پارچه در داخل کشور را می‌کرد، واردکنندگان به شکل‌های مختلف مانع آن می‌شدند، چرا که این موضوع بسیار سودآور است.