kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۳۹۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴

حرمت شکنی محرم در کنسرت ارکستر سمفونیک تهران

خبرگزاری نسیم از حرمت شکنی عاشورا در ارکستر سمفونیک تهران با مدیریت الکساندر (علی) رهبری خبر داد.

در این گزارش آمده است: اجرای یک کنسرت عاشورایی با همراهی ارکستر سمفونیک به نوبه خود کاری ارزشمند به حساب می‌آید اما تنها نکته منفی این اجرا آنقدر چشمگیر و بزرگ است که ما را مجبور می‌کند چشم بر تمامی نکات مثبت این کنسرت عاشورایی ببندیم  و آن هم تک خوانی خواننده زن در این اجرا است.
همین چندی پیش بود که مهدیه محمدخانی، خواننده زن، تبرئه شد و اکنون وی کاملا آزادانه به اجراهای مجوز‌دار خود از سوی وزارت ارشاد همراه با حمید متبسم و گروه موسیقی دستان در کشورهای اروپایی مشغول است و به نوعی سفیران فرهنگ و هنر کشور لقب گرفته‌اند! انتظار می‌رفت مسئولان وزارت ارشاد و معاونت هنری ارشاد که چند وقتی است با برکناری محترمانه(استعفا) پیروز ارجمند از دفتر موسیقی ارشاد شاهد آشفتگی فراوان حوزه موسیقی هستند دقت نظر بیشتری به خرج دهند تا شاهد قبح شکنی دیگری نباشم. این قبح شکنی از دو منظر قابل بررسی است، موضوع اول خود قبح‌شکنی تک خوانی خواننده زن محسوب می‌شود که خود مسئله‌ای قابل بررسی به لحاظ حقوقی و قانونی است و موضوع دوم رخ دادن این اتفاق در قالب کنسرت عاشورایی و  همزمان با ایام محرم و صفر است که جای سؤال فراوانی را باقی می‌گذارد.
گفتنی است، روزنامه کیهان در گزارشی که در تاریخ 8 آذر سال 93 در صفحه ادب و هنر منتشر شد، به معرفی سوابق علی رهبری مدیر ارکستر سمفونیک تهران پرداخته است.
همچنین، زهره طبیب‌زاده نوری نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا درباره این حرمت‌شکنی گفت: قطعا نمایندگان مجلس در مقابل این هنجارشکنی‌های دینی و فرهنگی سکوت نمی‌کنند و در هفته‌ آینده با بازگشایی مجلس با این موضوع به طور جدی برخورد خواهد شد.