kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۳۸۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱

اقدامات سلسله‌وار ایوبی برخلاف تاکیدات رهبر انقلاب(اخبار ادبی و هنری)

این روزها حجت‌الله ایوبی پس از ماجرای حذف نام «فجر» به نظر می‌رسد چالش دیگری ایجاد کرده و باید پاسخگو باشد که چرا تنها پس از گذشت چند روز از تاکیدات رهبر انقلاب نسبت به حرکت خزنده ضدانقلاب و تطهیر دوران طاغوت، به مستند «چنارستان» مجوز پخش در شبکه نمایش خانگی ارائه کرد!

خبرگزاری فارس نوشت: روزهای پایانی هفته قبل بود که اخبار ضد و نقیضی از توزیع مستند«چنارستان» نقل محافل شد، اخباری که حکایت از توزیع این مستند بدون ممیزی بخش‌های مغایر با ارزشهای انقلاب داشت. تا کنون هیچ مسئولی در شبکه نمایش خانگی و نهادهای نظارتی در سینما خبر را تائید نکرده‌‌اند و از بعد از ظهر چهارشنبه هفته گذشته هم سید صادق موسوی، مدیرکل دفتر نمایش خانگی و ایل بیگی، رئیس نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی هیچکدام پاسخگو نیستند.
سازندگان محصولات تصویری برای دریافت مجوز ساخت و اکران از مسئولان کم اطلاع سازمان سینمایی، خط اصلی داستان خود را ذیل موضوع دیگری پنهان می‌کنند و موضوع دیگری را به مخاطب عرضه می‌کنند و استاد بلاشک این کار «آفریده‌ها» هستند، هنوز ساخت فیلم ضد انقلابی «یک خانواده محترم» که سراسر توهین به خانواده محترم شهدا بود را فراموش نکرده‌ایم، اثری که با هدایت محمد آفریده از جهل مدیران وقت رسانه ملی استفاده شد و با مشارکت فرانسوی‌ها ساخته شد. هادی آفریده نیز این‌بار به تاسی از محمد آفریده که این‌روزها در شبکه مستند همه‌کاره و هیچ‌کاره است «چنارستان» را با موضوع طولانی‌ترین خیابان تهران ساخت و در روز درخت نسخه تلویزیونی و سانسور شده آن را از شبکه مستند پخش کرد که با اعتراضات بسیاری روبرو شد. او توانست با موضوع قرار دادن چنارهای تهران رپرتاژی از دوران طاغوت را به تصویر بکشد، سپس در جشنواره سینما حقیقت جوایزی را بدست آورد و در ادامه مستند ضد انقلابی خود را به پخش از رسانه ملی رسانده و حالا با عدم آگاهی نظارت و ارزیابی در سازمان سینمایی، سودای پخش اثر خود در شبکه نمایش خانگی دارد که با گرفتن مجوز تا حدود بسیاری به هدف خود نزدیک شده است.
کیهان: بخش ادب و هنر در چندین خبر نسبت به فعالیت و مدیریت پنهان محمد آفریده تهیه‌کننده فیلم کثیف «یک خانواده محترم» در شبکه مستند سیما و تلاش وی برای نمایش فیلم ضدانقلابی چنارستان از این شبکه، هشدار داد. همین چند روز پیش بود که شبکه مستند قصد نمایش فیلم تجلیل‌آمیز از شاعر و مداح دستگاه پهلوی را داشت. با این حال اصرار مدیرشبکه مستند بر فعالیت و تصمیم‌سازی‌های «آفریده» سؤال‌برانگیز است!