kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۳۸۶
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
 ضعف‌های استقلال و پرسپولیس را به پای وزارت ورزش ننویسید

وزیر ورزش:برخی افراد سود جو از فوتبال سوءاستفاده می‌کنند

وزیر ورزش و جوانان از رسانه‌ها خواست ضعف‌های سرخابی‌ها را به پای وزارتخانه ننویسند چرا که پرداخت هر هزینه‌ای به این تیم‌ها ممنوع است.
سرویس ورزشی-

محمود گودرزی در تازه‌ترین صحبت‌های خود که در نشست هم اندیشی با سردبیران ورزشی مطرح شد، به موضوع دو تیم استقلال و پرسپولیس اشاره کرد و گفت: ضعف‌های سرخابی‌ها را به پای وزارتخانه ننویسید؛ چرا که پرداخت هر هزینه‌ای به این تیم‌ها ممنوع است. وزیر ورزش و جوانان در ادامه صحبت‌های خود از فوتبال به عنوان صنعت، هنر و یک جاذبه عمومی یاد کرد و افزود: فوتبال یک مفهوم کامل در اکثر حوزه‌ها نظیر اقتصادی و سیاسی است. برخی کشورها به واسطه فوتبال وضعیت خود را تغییر می‌دهند.
وی در ادامه صحبت هایش فوتبال را مورد سوءاستفاده برخی افراد سودجو دانست و افزود: هزینه‌های حواشی فوتبال باید برای فوتبال هزینه شود تا تیم‌های سراسر کشور از وضعیت نا به‌ سامان اقتصادی خارج شوند.
گودرزی نیز با تاکید به دوری جستن از نگاه پاداش‌خواهی صرف در ورزش ادامه داد: رسانه‌ها باید برای حذف نگاه سکه‌ای در این حوزه تلاش کنند و کرامات انسانی و ایجاد غرور و افتخار را در این بین ترویج دهند.
وی ادامه داد: تشکیل منظم جلسات ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک، رصد فدراسیون‌های مدال‌آور، برگزاری انتخابات فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شدند و بلاتکلیف بودند، توزیع عادلانه اعتبارات و نگاه متوازن به همه بخش‌های ورزش را از جمله اقدامات مهمی هستند که در دولت تدبیر و امید انجام شده است. جذب منابع توسط فدراسیون‌ها، تدوین قانون جامع ورزش یا سند ملی ورزش، تدوین قانون سازمان نظام تخصصی ورزش کشور، ایجاد نظام استعدادیابی فدراسیون‌ها، راه اندازی طرح آمایش سرزمین از دیگر اقدامات وزارت ورزش و جوانان در دولت یازدهم هستند.
در ادامه این نشست گودرزی با تاکید به بهره‌وری از اقتصاد مقاومتی در ورزش، اذعان داشت: ما به لحاظ اخلاقی موظف هستیم همه علایق ورزشی را در همه جای کشور پاسخ دهیم اما ضرورت ندارد در حوزه قهرمانی این اتفاق بیفتد و آمایش سرزمین راهی برای جلوگیری از اتلاف انرژی و اعتبارات است و این موضوع عین بهره وری و اقتصاد مقاومتی است.
 وی دربخش دیگری از صحبت هایش به شرح نتایج آسیب‌شناسی رسانه توسط دبیرخانه شورای راهبردی پرداخت و گفت: در بخش رسانه ملی با توجه به  انتظارات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور، آمار خرداد ماه 93 نشان می‌دهد که ورزش همگانی 5 درصد،‌ ورزش قهرمانی (غیرفوتبال) 33 درصد، ورزش پایه 15 درصد، ورزش بانوان نیم درصد و ورزش باستانی سه دهم درصد از سهم ورزش در رسانه ملی را به خود اختصاص داده‌اند. میزان توجه برنامه‌های ورزشی به خصوص ورزش پایه و دانش‌آموزی در شبکه‌های مختلف تلوزیونی بسیار ناچیز است و مدت زمان پخش برنامه‌های مربوط به ورزش پایه، ورزش زنان و برنامه‌های علمی آموزشی مرتبط با ورزش در تلویزیون اندک است.
گودرزی در ادامه گزارش آسیب‌شناسی رسانه‌ها به سهم ورزش در مطبوعات پرداخت و تاکید کرد: این بررسی بین  10 روزنامه ورزشی و 25 روزنامه با صفحات ورزشی در ایران صورت گرفته و نشان می‌دهد 79  درصد مطالب به فوتبال اختصاص دارد و ورزش‌هایی نظیر کشتی با 6 درصد و والیبال با 2 درصد سهم،‌ فضای این مطبوعات را در اختیار دارند.
وی در ادامه صحبت‌های خود به وضع اعتبارات در بخش ورزش اشاره کرد و افزود: در کشور ما ظرفیت خوبی برای جذب سایر منابع وجود دارد که باید روش‌های استفاده از این منابع تسهیل شود. وزارتخانه نمی‌تواند به صورت مستقیم به بحث اسپانسر ورود کند اما می‌توان با ایجاد تفاهم نامه‌هایی فدراسیون‌ها را از این پتانسیل بهره مند ساخت.
وزیر ورزش و جوانان بااشاره به این نکته که 80 درصد سهمیه‌های المپیک را باید امسال کسب کرد، ادامه داد: دولت حمایت خوبی از ورزش دارد و امیدوارم بتوانیم برای المپیک آینده، امسال بیشترین سهمیه را به دست آوریم.