kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۳۷۵
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹

کشف بالغ بر 3 تن مواد مخدر و هلاکت 2 قاچاقچی

نیروهای انتظامی و سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان‌های هرمزگان و کرمان در عملیاتی بالغ بر 3 تن انواع مواد مخدر را کشف کردند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی  استان هرمزگان از کشف یک تن و 109 کیلوگرم انواع موادمخدر در محورهای مواصلاتی استان طی 48 ساعت گذشته خبر داد.
سرتیپ «عزیزالله ملکی» گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی  مطلع شدند که قاچاقچیان، محموله سنگینی از مواد مخدر را طی چند مرحله به یکی از روستاهای اطراف «بندرعباس» وارد کرده و قصد دارند آن را با یک دستگاه تریلر به سمت تهران منتقل کنند. وی اظهار داشت: با هماهنگی مقام قضایی و در یک عملیات غافلگیرانه بعد از شناسایی انبار و منازل باند مذکور، در بازرسی ازآن‌ها 694 کیلو و 800 گرم تریاک کشف، سه دستگاه خودرو توقیف و 6 متهم در این زمینه دستگیر شدند. ملکی ادامه داد:‌ طی عملیاتی دیگر، مأموران انتظامی شهرستان «میناب»، حین کنترل محورهای مواصلاتی با توقیف دو دستگاه خودرو، 170 کیلوگرم تریاک، 10 کیلوگرم هروئین و 195 کیلو  حشیش کشف و سه متهم را در این زمینه دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین مأموران یگان تکاوری امام حسن عسگری(ع) حین گشت‌زنی در محدوده ایست و بازرسی «شهید چغازردی» میناب، به دو نفر در حال تردد در جنگل‌های منطقه مشکوک و پس از یک تعقیب و گریز کوتاه آنها را دستگیر و در بازرسی از کوله‌پشتی آنان، 40 کیلو حشیش کشف کردند.
همچنین دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قلعه‌گنج از توابع استان کرمان از انهدام باند بزرگ شرارت و قاچاق مسلحانه مواد مخدر در شرق کشور از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) خبر داد.
مسلم سالاری به خبرنگار ایرنا افزود: این باند طی سال‌های گذشته محموله‌های کلان مواد مخدر را به صورت مسلحانه از مرزهای شرقی وارد کشور و پس از عبور از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان وارد حوزه جنوب استان کرمان می‌کرد. وی افزود: در یک اقدام هماهنگ و با استفاده از چتر اطلاعاتی ایجاد شده و تیم‌های زبده عملیاتی با اجرای کمین در منطقه سرخ قلعه از توابع شهرستان قلعه‌گنج این باند در محاصره نیروهای اطلاعاتی و امنیتی گرفتار شدند.
دادستان قلعه‌گنج گفت: پس از دو ساعت درگیری با اعضای این باند شرارت دو نفر از سوداگران مرگ به هلاکت رسیدند و 2 هزار و 210 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک از آنها کشف و ضبط شد.
وی اظهار کرد: دو دستگاه خودرو تویوتا توقیف و یک قبضه تیربار گرینف، یک قبضه سیمینوف، یک قبضه کلاشینکف با مهمات مربوط نیز کشف شد.