kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۳۶۶
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲

ضربه کاری ارتش عراق به داعش /بغداد: منتظر خبر آزادی رمادی باشید

وزیر دفاع عراق اعلام کرد، شهر «رمادی» مرکز استان «الانبار» در غرب این کشور به زودی از اشغال تروریست‌های داعش آزاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، «خالد عبیدی» طی یک نشست مطبوعاتی، اعلام کرد: شهر رمادی مرکز استان الانبار به زودی به دست نیروهای مسلح عراق آزاد می‌شود. عبیدی گفت: عملیات آزادسازی الانبار طبق برنامه ادامه دارد. این عملیات دو هفته قبل آغاز شده است.
علاوه بر الانبار، در استان‌های دیگر نیز پیشروی نیروهای دولتی و داوطلب همچنان ادامه دارد؛ در استان «کرکوک» دیروز عملیاتی از منطقه «الرشاد» در غرب این استان آغاز شده است. در این عملیات نیروهای عراقی قصد دارند منطقه «الحویجه» را از کنترل داعش خارج کنند. این منطقه حدود یک سال قبل به اشغال تکفیری‌ها درآمده است.
در استان صلاح‌الدین نیروهای داوطلب و ارتش عراق در ادامه عملیات «لبیک یا رسول‌الله-2» کوه‌های «مکحول» تپه‌های «حمرین» و منطقه «الزویه» در شمال این استان را از کنترل داعش خارج کردند. عملیات آزادسازی منطقه «الفتحه» در شمال تکریت نیز ادامه دارد.
شمار کل تلفات داعش در دو استان صلاح‌الدین و الانبار حدود 130 تن گزارش شده است.
100 تروریست تکفیری هم در جریان یک کمین طراحی شده نیروهای بسیج مردمی در ارتفاعات مکحول (صلاح‌الدین) به دام افتادند و اسیر شدند.
از استان صلاح‌الدین همچنین خبر رسیده که نیروهای مسلح عراق توانستند یک انبار مواد غذایی کشف کنند که در آن مقدار زیادی مواد غذایی و نوشیدنی تولید آمریکا ذخیره شده بود.
طرح امنیتی محرم
به گزارش تسنیم، «علی التمیمی» استاندار بغداد اما اعلام کرده که در چارچوب طرح امنیتی که به مناسبت ماه محرم در این استان اجرا می‌شود، 15 هزار نیرو برای حفاظت از جان عزاداران حسینی(ع) مقابل حملات احتمالی تکفیری‌ها به خدمت گرفته می‌شوند.
تروریست‌های داعش هر ساله در عراق عزاداران امام‌حسین(ع) را طی دهه محرم با سلاح‌های مختلف هدف حمله قرار می‌دهند.