kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۳۶۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰

تظاهرات گسترده مردم علیه فقر و سیاست‌های ریاضتی در اسپانیا و انگلیس

هزاران نفر از مردم اسپانیا و انگلیس با برپایی تظاهرات خیابانی علیه سیاست‌های ریاضتی و ادامه بحران اقتصادی تظاهرات کردند.

اروپا بار دیگر شاهد تظاهرات گسترده ضد‌‌ریاضتی بود. در انگلیس  هزاران تن از پزشکان مراکز درمانی عصر روز شنبه در اعتراض به طرح جدید دولت این کشور درخصوص قراردادهای جدید کاری، در لندن تظاهرات کردند.
 به گزارش ایرنا، براساس طرح جدید دولت محافظه‌کار  دیوید کامرون، قرار است پزشکان مراکز خدمات بهداشت ملی این کشور ( ان اچ‌ اس) در تمام ایام هفته فعال باشند، اما حقوق پرداختی به آنها در روزهای تعطیل و شب‌ها همانند روزهای عادی خواهد بود.
تظاهرکنندگان پس از طی کردن چندین خیابان، ضمن تجمع در برابر پارلمان انگلیس، با «دروغ گو» خطاب کردن وزیر بهداشت انگلیس، شعار می‌دادند که «او باید برود» پزشکان همچنین پلاکاردهایی حمل می‌کردند که بر روی برخی از آنها نوشته شده بود: «پزشکان برده نیستند»، «خدمات بهداشت عمومی انگلیس را نجات دهید» و «تصمیمات بد سبب از بین رفتن جان انسان‌ها می‌شود».
هزاران نفر از مردم اسپانیا نیز همچون مردم انگلیس با برپایی تظاهرات در بیش از 50 شهر نسبت به گسترش فقر و قرارداد تجارت و سرمایه‌گذاری آمریکا و اروپا اعتراض کردند. سازمان‌دهندگان این تظاهرات در شهر مادرید تعداد شرکت کنندگان را «هزاران» نفر اعلام کردند.
تظاهرات‌کنندگان شعارهایی را علیه شرکت‌های بزرگ چندملیتی و گسترش فقر و بی‌عدالتی سردادند. معترضان اسپانیایی بر این باورند که قرارداد تجارت و سرمایه‌گذاری تنها به نفع شرکت‌های بزرگ چند ملیتی خواهد بود و در نهایت به ضرر شرکت‌های کوچک و مصرف‌کنندگان خواهد شد.