kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۳۳۹
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲

8 میلیون کودک خیابانی و کار در کشور ساماندهی می‌شوند

ساماندهی 8 میلیون کودک خیابانی و کار در کشور از اولویت‌های سازمان بهزیستی است.
خرم‌آباد - خبرنگار کیهان:

قائم‌مقام سازمان بهزیستی کشور در مراسم معارفه مدیرکل جدید بهزیستی لرستان، افزود: برای ساماندهی هشت میلیون کودک خیابانی و کار، اعتباراتی در نظر گرفته‌ایم.
پهبد پورشبانان با بیان این مطلب که پیشگیری از معلولیت و آسیب‌های اجتماعی از اولویت برنامه‌های راهبردی سازمان بهزیستی کشور است، افزود: در اعتبارات سال آینده این سازمان شاهد جهش خواهیم بود و در برنامه ششم به امر پیشگیری بیش از سایر برنامه‌های توسعه که تاکنون اجراء شده توجه می‌شود.
وی گفت: ترمیم و افزایش حقوق کارکنان سازمان بهزیستی کشور با توجه به ماهیت شغلی آنان به‌طور ویژه از سال آینده اجراء می‌شود که در این راستا قول‌هایی از مسئولان دولتی اخذ شده است.
پورشبانان گفت: برای اشتغال و مسکن معلولین نیز اعتبارات قابل توجهی در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده که سقف آن در آینده نزدیک اعلام می‌شود.
وی با بیان این مطلب که صنعتی شدن کشور مردم را در معرض انواع آسیب‌ها قرار داده است افزود: ارائه خدمات توانبخشی و توانمندسازی جامعه هدف بویژه معلولین با محوریت خانواده از دیگر اولویت‌های بهزیستی است.
وی آمار افراد معلول را که سالهاست در انتظار دریافت خدمات از بهزیستی مانده‌اند بسیار زیاد برشمرد و گفت: محدودیت امکانات و اعتبارات موجب تاخیر در پذیرش این افراد شده است.