kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۹۳۳
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
در ادامه انتفاضه سوم

5 عملیات استشهادی در یک روز 33 صهیونیست کشته و مجروح شدند

طی دست‌کم 5 عملیات استشهادی جوانان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی دستکم 3 شهرک‌نشین صهیونیست کشته و 30 نفر هم مجروح شدند.


رسانه‌های خبری دیروز از تیراندازی در یک دستگاه اتوبوس در قدس اشغالی و وقوع چهار عملیات استشهادی با سلاح سرد در اراضی اشغالی خبر دادند که براساس گزارش‌ها، هلاکت 3 صهیونیست تأیید و جراحت 30 صهیونیست نیز رسانه‌ای شده است.
حال برخی از مجروحان وخیم گزارش شده است. یکی از صهیونیست‌ها یک خاخام است. به گزارش تسنیم پلیس اسرائیل می‌گوید دو نفر طی یک حمله مسلحانه و تیراندازی به اتوبوس شماری صهیونیست را مجروح کردند و بلافاصله دستگیر شدند. حال 8 نفر از مجروحان این حمله نیز وخیم است.
همزمان با این عملیات که روز گذشته صورت گرفت در جریان عملیات دیگر یک فلسطینی با خودروی خود سه شهرک‌نشین صهیونیست را زیرگرفت و زخمی کرد. بنابر اعلام رسانه‌های صهیونیستی، در یک عملیات دیگر یک فلسطینی به چهار اسرائیلی با چاقو حمله و آنها را زخمی کرد که حال یکی از آنها نیز وخیم گزارش شده است.
همزمان با افزایش عملیات استشهادی که باعث وحشت صهیونیست‌ها شده خبر می‌رسد، نظامیان اسرائیلی کاملاً به حالت آماده‌باش درآمده‌اند و زمزمه‌های حضور نیروهای ارتش نیز به گوش می‌رسد. یک نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) از نتانیاهو خواست آغاز انتفاضه را رسماً اعلام کند و نیروهای ارتش را هم در قدس مستقر سازد.
نتانیاهو گیج شده است
بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به شدت نگران امنیت شکننده اسرائیل است به دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی دستور داده برای جلوگیری از شعله‌ورتر شدن انتفاضه سوم فلسطینیان، چاره‌ای بیندیشند.
نتانیاهو از آغاز انتفاضه سوم تاکنون، چندین بار کابینه امنیتی خود را فراخوانده و از سازمان امنیت داخلی (شاباک) خواسته تا اطلاعات لازم درباره انتفاضه را به اطلاع وی برسانند.وی همچنین خواستار جلوگیری از فعالیت جنبش اسلامی در سرزمین‌های اشغالی شد.
جنبش اسلامی یک جنبش سیاسی است که در سال 1971 توسط شیخ «عبدالله نمر درویش» در داخل مناطق اشغالی تأسیس شد.
شبکه اسکای نیوز عربی اما دیروز طی یک خبر فوری از وقوع یک عملیات استشهادی دیگر در نزدیکی تل‌آویو نزدیک منطقه «تل‌الربیع» خبر داد. در این عملیات یک فلسطینی با سلاح سرد دو صهیونیست را زخمی کرد.
در عملیات استشهادی در منطقه «بسغات زئیف» در شهر قدس اشغالی نیز دو جوان فلسطینی دو شهرک‌نشین صهیونیست را به هلاکت رساندند که بلافاصله از سوی پلیس رژیم صهیونیستی مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به شهادت رسیدند.
با شهادت این دو نفر تعداد شهدای فلسطینی از آغاز انتفاضه به 30 نفر رسید و آمار مجروحان نیز از 1500 نفر گذشت. همچنین ده‌ها تن از فلسطینیان ساکن کرانه باختری و قدس اشغالی بازداشت و به نقاط نامعلومی منتقل شدند.
اعتصاب سراسری
 در سرزمین‌های اشغالی
کمیته عالی پیگیری فعالیت‌های طرف‌های عربی که احزاب و گروه‌ها و شخصیت‌های مختلف فلسطینی در اراضی اشغالی در آن عضویت دارند اعلام کرده که این مناطق امروز در اعتراض به حوادث اخیر و تداوم تجاوزات علیه قدس و مسجدالاقصی اعتصاب سراسری خواهند کرد.
این کمیته از فلسطینی‌های سراسر اراضی اشغالی خواست تا به نقش خود در مبارزات مردمی و اعتراضات فلسطینیان عمل کنند. بسیاری از صهیونیست‌ها نیز که امنیت خود را از دست داده‌اند، با برپایی تظاهرات علیه نتانیاهو، وی را عامل آغاز انتفاضه سوم نامیده و خواستار کناره‌گیری وی شده‌اند.
محمود عباس و مرتجعین عرب علیه انتفاضه
از سوی دیگر، در حالی که رژیم صهیونیستی به ناتوانی خود برای مقابله با انتفاضه سوم فلسطینی‌ها رسماً اذعان کرده است، رسانه‌های این رژیم از اعمال فشار کشورهای عربی بر رئیس تشکیلات خودگردان برای جلوگیری از آغاز انتفاضه سوم پرده برداشتند!
به گزارش تسنیم، سایت اسرائیلی «واللا» نوشت: «کشورهای عربی از جمله مصر بنا به درخواست تل‌آویو به محمود عباس نسبت به پیامدهای استمرار حوادث کرانه باختری هشدار داده‌اند.»
امروز نیز قرار است اتحادیه عرب در قاهره نشستی برگزار کند و نمایندگان کشورهای عربی از عباس بخواهند که حوادث کرانه باختری و قدس اشغالی را متوقف نماید.
سایت «واللا» اعلام کرد که تماس‌های دائمی بین دفتر نتانیاهو و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان به منظور بررسی راهکارهای جلوگیری از انتفاضه برقرار است.
معمار انتفاضه سوم
اما چه کسی انتفاضه سوم را که به نوشته رسانه‌های آمریکایی «بی‌سابقه» خواهد بود، به راه انداخته است؟ محافل فلسطینی شهید «مهند حلبی» 19 ساله اهل رام‌الله در کرانه باختری فلسطین را مهندس و معمار انتفاضه جدید خود می‌دانند. این جوان فلسطینی روز شنبه سوم اکتبر (11 مهر) در عملیاتی شهادت‌طلبانه پس‌از حمله به شهرک‌نشینان صهیونیست دو تن از آنان را از پای درآورد و سه تن دیگر را مجروح کرد.
«مهند» پس از این عملیات به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.
این شهید فلسطینی دانشجوی رشته حقوق دانشگاه قدس و یکی از اعضای انجمن اسلامی از طرف جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این دانشگاه بود.
سایر رویدادها
* پارلمان رژیم صهیونیستی تشدید مجازات پرتاب کنندگان سنگ به صهیونیست‌ها را تصویب کرد.
* جنبش حماس دبیرکل سازمان ملل را به سرپوش گذاشتن برجرایم رژیم صهیونیستی متهم کرد.
* رؤسای شهرک‌های اطراف نوار غزه خواستار نشست فوق‌العاده با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شدند.
* ریاض مالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین گفت ما خواهان انتفاضه سوم نیستیم!
* روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت، عباس قادر به کنترل انتفاضه فلسطینیان نیست.