kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۱۴۰
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴

نمایش بزرگ «آبی‌ترین وصال» روی آب برگزار می‌شود(اخبار ادبی و هنری)

عوامل نمایش بزرگ «فصل شیدایی» نمایش جدید خود با نام «آبی‌ترین وصال» را برای بزرگداشت شهدای نیروی دریایی اجرا می‌کنند.

علیرضا کوه‌فر رئیس مرکز هنرهای نمایشی مُهنا درباره نمایش «آبی‌ترین وصال» گفت: به مناسبت ۱۶ مهر سالروز شهادت سردار نادر مهدوی و در راستای بزرگداشت شهدای نیروی دریایی، بنا شد کار تازه‌ای را درباره هشت همرزم مهدوی که به صورت مستقیم با ناو آمریکایی درگیر بودند، روی صحنه ببریم.
وی افزود: کار تولید نمایش «آبی‌ترین وصال» به کارگردانی سعید اسماعیلی با محوریت شهدای مبارزه با استکبار به سفارش نیروی دریایی سپاه پاسداران آغاز شد و ما تصمیم گرفتیم به جای برگزاری کنگره‌ها و بزرگداشت‌های مرسوم، در قالب یک نمایش میدانی چند رسانه‌ای و ترکیبی، این کار را اجرا کنیم. در این نمایش از سه صحنه مختلف بهره می‌بریم که دو صحنه روی آب دریاچه قرار گرفته است.
کوه‌فر تأکید کرد: ماجرای شهادت سردار مهدوی در یک آیتم با بازی کوروش زارعی در نقش یک کهنه‌‌سرباز بازگو می‌شود. در آیتم دیگری نیز واگویه‌های دختر این شهید بزرگوار با پدرش را نمایش می‌دهیم. مانور نظامی نیز در بخش‌های مختلف کار وجود دارد. در قسمتی از کار رسالت بوذری که اجرا و روایت «آبی‌ترین وصال» را برعهده دارد، با فرماندهان فعلی و اسبق نیروی دریایی سپاه گفت وگو می‌کند و آن‌ها خاطراتشان از عملیات‌های نیروی دریایی را برای مخاطبان می‌گویند.
اجرای «آبی‌ترین وصال» تولید مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی مُهنا به کارگردانی سعید اسماعیلی،  از جمعه ۱۰ مهر آغاز شده و تا ۱۹ مهر ادامه دارد. این نمایش هر شب از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱:۳۰ در ضلع شمالی دریاچه شهدای خلیج فارس واقع در اتوبان همت غرب، اتوبان شهید خرازی اجرا می‌شود. مثل دیگر اجراهای مرکز مُهنا، ورود عموم علاقه‌مندان برای تماشای نمایش آزاد است.