kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۱۲۹
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
بنا، ملی پوشان را به خط کرد

آغاز راه دشوار تیم ملی کشتی فرنگی تا موفقیت در المپیک

نخستین اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشتی فرنگی با حضور مجدد محمد بنا در راس هرم فنی این تیم در حالی از عصر دیروز آغاز شد که فرنگی‌کاران ایران مدت‌هاست حال و روز خوشی ندارند.
سرویس ورزشی-

نخستین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی با حضور تمامی ستارگان عناوین‌دار و با تجربه در کنار جوانان باانگیزه و آینده‌دار از عصر دیروز در خانه کشتی تهران استارت ‌خورد تا محمد بنا بار دیگر با همکاری مربیان همیشگی خود، این کشتی به گل نشسته را به ساحل امید و موفقیت در المپیک ۲۰۱۶ ریو برساند.
به گفته حسام الدین جعفری سرپرست جدید تیم ملی کشتی فرنگی، اردویی که از عصر دیروز آغاز شد، بر خلاف عنوان آن یعنی اردوی هماهنگی، به هیچوجه اردویی ساده و راحت نیست و فرنگی کاران باید تمرینات سنگین و جدی خود را به دلیل محدودیت زمان تا المپیک آغاز کنند. ۳۴ فرنگی کار در این اردو حضور خواهند داشت که دربین اسامی مردان عنوان‌دار کشتی ایران همچون، حمید سوریان، امید نوروزی، سعید عبدولی، حبیب اله اخلاقی، افشین بیابانگرد، قاسم رضایی، بشیر باباجانزاده، یوسف قادریان، مهدی علیاری و دیگر چهره‌های شناخته شده دیده می‌شود.طبق نظر محمد بنا و برنامه‌هایی که او به فدراسیون کشتی داده اردوهای آماده‌سازی از دیروز آغاز و فرنگی کاران در اردوی سوم آماده سازی، نخستین تورنمنت بین‌المللی خود را پیش رو خواهند داشت. این تورنمنت همان جام حیدرعلی‌اف آذربایجان است که طی روزهای ۶ تا ۸ آذرماه در باکو برگزار شده و نخستین محک خارج از خانه شاگردان محمد بنا محسوب می‌شود. بدین ترتیب اردوهای آماده‌سازی در جریان خواهد بود تا اینکه فرنگی کاران خود را مهیای دو تورنمنت دیگر کنند. بطوریکه تیمی از نفرات منتخب اردو به جام وهبی امره ترکیه اعزام می‌شود و سپس تیمی دیگر راهی جام زومباتلی مجارستان خواهد شد. پرونده تورنمنت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی با این سه میدان بین‌المللی در سال‌جاری بسته شده و تیم مدعی کشتی فرنگی برای کسب سه سهمیه باقی مانده در روز ۲۷ اسفندماه به رقابتهای گزینشی المپیک در آستانه قزاقستان اعزام خواهد شد.
محمد بنا اگر بتواند سه سهمیه باقی مانده کشتی فرنگی ایران در المپیک یعنی سهمیه اوزان ۵۹، ۶۶ و ۱۳۰ کیلوگرم را در قزاقستان به چنگ آورد، دیگر نیازی به حضور فرنگی کاران این اوزان در رقابتهای گزینشی مغولستان و ترکیه نخواهد بود. با توجه به برنامه مذکور، پرونده فعالیت‌های کشتی فرنگی در سال‌جاری بسته می‌شود و محمد بنا و شاگردانش در سال آینده باید با حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا، نخستین میدان رسمی قاره‌ای خود را تجربه کنند.
کار با بنا سخت است
حمید سوریان در حاشیه اولین تمرین تیم ملی کشتی فرنگی پس از سرمربیگری محمد بنا گفت: برای رقابت‌های بزرگ المپیک آماده می‌شویم و امیدوارم اتفاقات خوبی برای ورزش ایران بار دیگر رقم بخورد. قطعا کار سختی پیش رو داریم. قبل از هر چیز باید سهمیه‌های باقی مانده را بگیریم و پس از آن همه دست به دست هم دهیم و با تمرکز در کارمان اتفاقات خوبی را در المپیک ریو رقم بزنیم. دارند 7 مدال طلای جهان و المپیک درباره فراز و نشیب‌هایش در طول یک سال اخیر گفت: همه عزیزانی که در اینجا حضور دارند اعم از ورزشکار و یا کادر فنی با تمام وجود انرژی می‌گذارند تا بهترین نتایج را کسب کنند. همان طور که گفتید در ماه‌های گذشته کشتی فرنگی ایران فراز و نشیب‌هایی داشت اما با تدابیری که اندیشیده شده مطمئنا تلاش می‌کنیم نتایج بسیار بهتری را کسب کنیم. احساس می‌کنیم این قطار در حال حرکت در المپیک به مقصد نهایی خود خواهد رسید و باز هم نتایج خوبی را کسب خواهیم کرد. وی درباره اینکه بار دیگر زیر نظر محمد بنا فعالیت می‌کند گفت: او در کارش جدی است و کار با او بسیار سخت است. قطعا در اردوهای پیش رو تا المپیک کار بسیار سختی پیش رو داریم اما کشتی‌گیران با این موضوع غریبه نیستند و به روش کار با بنا آشنا هستند. امیدوارم این روزهای سخت را با موفقیت پشت سر بگذاریم.