kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۱۱۷
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
آیت‏الله علوی گرگانی:

فاجعه منا نهایت خباثت و پستی آل سعود بود

استاد درس خارج حوزه با تسلیت مجدد به خاطر جان‌باختن شماری از حجاج در فاجعه منا، گفت: فاجعه منا به قدری پست و خبیث بود که حتی دشمنان اسلام نیز سعی در رفع اتهام از خود نسبت به این فاجعه دارند.

به گزارش خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی استان قم با اشاره به فاجعه اسفناک منا، خاطرنشان کرد: البته مرگ حق است اما برخی مواقع سهل‌انگاری‏ها و خباثت‏های انسان‏ها وقایع تلخی را رقم می‏زند که سبب مرگ انسان‏های مظلوم و بیگناه می‏شوند.
وی واقعه منا را در نهایت قباحت و پستی دانست و ابراز داشت: این فاجعه‏ای که از سوی آل سعود رخ داد به این سبب در نهایت قباحت و پستی است که حتی غرب و غیرمسلمانان نیز در تلاشند که خود را از این اتهام تبرئه و ذهن جامعه جهانی را نسبت به خود پاک کنند.
آیت‏الله علوی گرگانی اظهار داشت: در برخی موارد شاهد نحوه گزارش‌نویسی خاصی از سوی برخی سازمان‏ها و ادارات هستیم که هر ساله آمار رشد و موفقیت آنها ثبت و در گزارشات سالانه قرائت می‏شود اما اثر قابل مشاهده‏ای از آنها در کشور دیده نمی‏شود اما چیزی که بارز است این است که نمود فعالیت‏ آنها در جامعه واضح است.
استاد درس خارج حوزه در پایان خطاب به مسئولان و اعضای نیروی انتظامی، تأکید کرد: از مهم‏ترین اخلاقیاتی که باید همه اعضای نیروهای انتظامی داشته باشند رفتار محبت‌آمیز و همراه با لطف با مردم است که تأثیر بسزایی دارد و این عزیزان باید طوری رفتار کنند که مردم آنها را حافظ آرامش جامعه بدانند.