kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۱۱۶
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶

دپوی 60 درصد برنج کشاورزان مازندران در شالیکوبی‌ها

60 درصد برنج تولیدی کشاورزان مازنی‌ به علت نداشتن مشتری در شالیکوبی‌ها دپو شده است.
ساری- خبرنگار کیهان:

رئیس هیات‌ مدیره اتحادیه شالیکوبی‌داران مازندران گفت: به علت نبودن خریدار و مشکلات مالی کشاورزان برنجکار که به ازای تولید هر کیلوگرم برنج بیش از پنج هزار تومان هزینه کرده‌اند، بالاجبار نامه‌ای خطاب به استاندار مازندران نوشته شد تا در این روزهای سخت پس از تحمل سختی‌های کم آبی و بی ‌آبی و خسارات وارده به کشاورزان لااقل اندک  دسترنج باقی مانده موجود را هر چه سریع‌تر از کشاورزان خریداری نمایند تا کشاورزان پاسخگوی خانواده و بانک‌ها باشند.
صدیقی جعفریان افزود: سوداگران برنج منتظرند تا در یک فرصت ناشی از بی‌پولی و بحرانی، برنج را به قیمت بسیار نازل و ناچیز از کشاورزان بخرند و پس از مدتی با قیمت گزاف در بازار مصرف بفروشند.
وی گفت: برنج به عنوان یک محصول استراتژیک کشاورزی مورد حمایت دولت‌هاست و به برنجکاران یارانه پرداخت می‌شود تا تولید حفظ شود و به کشورهای بیگانه وابسته نشوند.
جعفریان گفت: کشاورزان برنجکار شمال انتظار دارند همانند گذشته دولت نسبت به خرید برنج کشاورزان اقدام کند تا در فصل زراعی جدید کشاورز با رغبت بیشتر به کشاورزی ادامه دهد و بالاجبار زمین‌های کشاورزی را برای ساخت و ساز ویلاها به فروش نرسانند.