kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۱۱۳
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶

فروش غیرقانونی 400 لیتر از پساب شاهین‌شهر به پالایشگاه و نیروگاه

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت آب منطقه‌ای اصفهان 400 لیتر از پساب شاهین‌شهر را به صورت غیرقانونی به پالایشگاه اصفهان و نیروگاه شهید منتظری فروخته است.

حاجی‌دلیگانی اظهار کرد: آب منطقه‌ای طی دو قرارداد 220 لیتر از پساب فاضلاب شاهین‌شهر را به پالایشگاه فروخته و در قرارداد دیگری 180 لیتر از پساب را به نیروگاه شهید منتظری به فروش رسانده است.
وی بیان کرد: فروش پساب فاضلاب در حالی انجام گرفته که قیمت بسیار نازل و پایین تعیین شده به طوری که هر لیتر پساب با نرخ 33 میلیون تومان به فروش رفته است.
حاجی دلیگانی با اشاره به اینکه آنچه سبب ناراحتی و پیگیری قانونی ما شده، ارزان‌فروشی پساب‌های فاضلاب در گام اول است، ادامه داد: هر لیتر پساب فاضلاب باید به قیمت یک میلیارد تومان به فروش برسد یعنی در واقع به‌جای 33میلیون تومان باید 33 میلیارد تومان به فروش می‌رسید.
وی با اشاره به اینکه در گام دوم پساب فاضلاب باید در وهله اول به بخش‌های دولتی و از جمله شهرداری شاهین‌شهر برای آبیاری محیط زیست تخصیص یابد، گفت: این اقدام نیز انجام نگرفت و پساب به بخش‌های خصوصی فروخته شد.
حاجی دلیگانی اضافه کرد: در گام سوم آنچه باعث شده که این اقدام را یک جرم بزرگ بنامیم این است که درآمد حاصل از فروش پساب‌های فاضلاب شاهین‌شهر بهتر است که برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام شاهین‌شهر هزینه شود که این اقدام نیز انجام نگرفت.
وی گفت: به دنبال پیگیری قانونی این اقدام غیرقانونی از یک سال پیش مکاتباتی با وزیر نیرو از طریق استانداری انجام دادیم اما وقتی نتیجه نگرفتیم به وزیر نیرو تذکر دادیم و باز که نتیجه نگرفتیم گزارش را به دیوان محاسبات بردیم.
حاجی دلیگانی اظهار کرد:‌ به دنبال این پیگیری تا یک ماه به شرکت آب منطقه‌ای فرصت داده شد که یا قراردادها را تغییر دهند یا اینکه قراردادها لغو و قراردادهای جدید طبق اصول قانونی منعقد شود.