kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۰۸۵
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷

مقاومت خواستار دفاع مسلحانه از مسجدالاقصی شد کابینه اسرائيل جلسه اضطراری تشکیل داد

در پی عملیات استشهادی دو جوان فلسطینی در کرانه باختری، حماس از فلسطینیان خواست برای دفاع از مسجدالاقصی در برابر حملات صهیونیست‌ها سلاح بردارند؛ فراخوانی که باعث شد کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی جلسه اضطراری تشکیل دهد.

پس از عملیات استشهادی شنبه شب دو جوان فلسطینی در قدس اشغالی که به کشته شدن دوصهیونیست منجر شد، نیروهای رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی حمله‌ور شدند و حدود 40 فلسطینی را بازداشت کردند.
با متشنج شدن اوضاع، مقاومت فلسطین هم از فلسطینی‌ها خواست با برداشتن سلاح، به کمک مسجدالاقصی بروند، ساعاتی بعد اما خبر رسید، در تل‌آویو صهیونیست‌ها یک نشست اضطراری برگزار و شرایط امنیتی را در بیت‌المقدس بررسی می‌کنند.
مقاومت اسلامی فلسطین از فلسطینیان خواست برای دفاع از مسجد الاقصی در برابر حملات صهیونیست‌ها سلاح بردارند.
«محمود الزهار»‌ از رهبران برجسته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) طی اظهاراتی اعلام کرد:‌«تنها راه‌حل دفاع از مسجدالاقصی و جلوگیری از اجرایی شدن طرح‌های اسرائيلی این است که فلسطینیان در کرانه باختری و قدس اشغالی سلاح بردارند.
‌تشکیلات خودگردان
مانع انتفاضه سوم
به گزارش تسنیم وی تاکید کرد:‌«تثبیت آتش‌بس در غزه در گرو لغو محاصره این شهر است و مقدمات برای شکل‌گیری انتفاضه سوم در فلسطین فراهم شده اما تشکیلات خودگردان مانع آن می‌شود.»
الزهار همچنین گفت:‌«حماس هرگز اصول خود را زیر پا نمی‌گذارد و قدم گذاشتن در مسیر سازمان آزادی‌بخش و یا دیگر طرف‌ها برای این جنبش بی‌معنا است و حرف و حدیث‌های مطرح شده در مورد همسویی حماس با موافقت‌نامه اسلو نیز دروغی بزرگ و کاملا بی‌پایه و اساس است.»
بیانیه جهاد اسلامی
جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای مسئولیت عملیات شهادت‌طلبانه دو جوان فلسطینی را بر عهده گرفت.
دو جوان فلسطینی در کمتر از 24 ساعت دو صهیونیست را به هلاکت رساندند و سه نفر دیگر را زخمی کردند. در نتیجه این دو عملیات هر دو جوان فلسطینی به شهادت رسیدند.
«مهند حلبی» جوان 19 ساله ساکن شهر بیره شنبه شب طی یک عملیات استشهادی با سلاح سرد به چهار صهیونیست در بخش قدیمی شهر قدس حمله کرد و دو تن از آنان را به هلاکت رساند و دو تن دیگر را مجروح کرد.
از این دو صهیونیست به هلاکت رسیده یک نفر خاخام41 ساله و یک نفر شهرک‌نشین 21 ساله ساکن بخش قدیمی قدس بود.
«فادی سیرعلون» جوان فلسطینی دیگر نیز که قصد حمله به یک شهرک‌نشین در شهر قدس اشغالی را داشت به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید. به گفته شاهدان ،نظامیان صهیونیست 10 گلوله به سمت این جوان فلسطینی شلیک کرده و جسد خون‌آلود او را روی زمین کشاندند.
نیروهای اشغالگر همچنین پدر و عموی فادی علون از شهرک العیسویه در شهر قدس اشغالی را بازداشت کردند.
گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس اما عملیات شهادت‌طلبانه در قدس اشغالی را پاسخ طبیعی به جنایات رژیم صهیونیستی دانستند.
جنبش جهاد اسلامی نیز این عملیات قهرمانانه را تبریک و تاکید کرد که این عملیات پاسخی به سیاست‌های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی بود. دیگر گروه‌های فلسطینی نیز عملیات قهرمانانه قدس اشغالی را تبریک و تهنیت گفتند.
گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی هم عملیات شهادت‌طلبانه قدس را تبریک و اعلام کردند مقدسات خط قرمز ماست که عبور از آن، زمین زیر پای اشغالگران را شعله‌ور می‌کند.
قدس، پادگان نظامی شد
گفتنی است به دنبال عملیات استشهادی شنبه شب در بخش قدیمی قدس نیروهای اشغالگر قدس این منطقه را به پادگان نظامی تبدیل کردند.
نیروهای متجاوز صهیونیستی دروازه‌های مسجدالاقصی را به روی نمازگزاران زیر 50 سال بستند و به سمت تمام کسانی که از خیابان‌های قدس عبور می‌کردند حمله‌ و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین نیز اعلام کرد که شمار زیادی از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته به اردوگاه جنین حمله کردند که بر اثر این تجاوز، درگیری شدیدی میان مبارزان فلسطینی و نیروهای ارتش صهیونیستی صورت گرفت و طی آن 38 فلسطینی مجروح شدند.