kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۰۷۸
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
العالم:

رژیم صهیونیستی با یک هواپیمای مسافربری مقادیر زیادی سلاح وارد عربستان کرد

منابع خبری اعلام کردند رژیم صهیونیستی برای کمک به سعودی‌ها در تجاوز به یمن، یک فروند هواپیمای بوئینگ 747 حامل مهمات را به منطقه عسیر عربستان اعزام کرد.

مشارکت رژیم صهیونیستی در تجاوز ائتلاف سعودی به یمن هر روز ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد. هنوز زمان زیادی از انتشار خبر مشارکت صهیونیست‌ها در کشتار مردم یمن در مراسم عروسی در المخا نگذشته که ابعاد جدیدتری از همپیمانی سعودی‌ها و صهیونیست‌ها در تجاوز به یمن منتشر شده است.
به گزارش العالم، یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ 747 نیروی هوایی رژیم صهیونیستی حامل اسلحه، موشک و سایر تجهیزات جنگی برای کمک به ائتلاف عربی به رهبری آل‌سعود درجنگ علیه یمن در پایگاه «خمیس مشیط»  واقع در منطقه «عسیر» عربستان فرود آمد. این تجهیزات برای حمایت و پشتیبانی نیروی هوایی ائتلاف در حمله به مناطق مختلف یمن به کار گرفته خواهد شد. منابع یمنی نیز با تایید این خبر، تاکید کردند که رژیم صهیونیستی یک پل هوایی با پایگاه هوایی «خالد بن عبدالعزیز» در خمیس مشیط برای حمایت از عربستان و ائتلاف کشورهای عربی و تامین اسلحه، مهمات و موشک‌های مورد نیاز آن ایجاد کرده است.
این پایگاه نظامی پیش از این مورد حمله دقیق انقلابیون یمن قرار گرفته بود. بر اثر اصابت موشک «اسکاد» ارتش یمن به پایگاه هوایی خمیس مشیط در استان عسیر (16 خرداد ماه) علاوه بر فرمانده نیروی هوایی عربستان، حدود 20 افسر اسرائیلی و بیش از 60 افسر و سرباز سعودی کشته شدند. روابط آل سعود و رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر از حالت پنهانی خارج شده و این دو رژیم به صورت آشکار با یکدیگر تعامل دارند.
ناکامی سعودی‌ها
از سوی دیگر نظامیان سعودی روز شنبه در حمله به نیروهای یمنی برای بازپس‌گیری منطقه نظامی استراتژک «الحثیره» در جیزان شکست خوردند. نظامیان سعودی با ده‌ها تانک و نفربر و زره‌پوش به مواضع از دست رفته خود در جیزان حمله کردند که با هوشیاری نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن این حمله به شکست انجامید.  آن طور که خبرگزاری‌ها نوشته‌اند یگان‌های نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شماری از تانک‌های «آبرامز» عربستان و خودروی «برادلی» آنها را در منطقه «غرف الشیخ» و منطقه عربستانی «القرن» منهدم کردند که موجب کشته شدن شماری از نظامیان سعودی شد.