kayhan.ir

کد خبر: ۵۶۹۷۲
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲

گزارش تکان‌دهنده واشنگتن پست از فقدان امنیت در آمریکا

واشنگتن پست طی یک گزارش تکان‌دهنده ابعاد جدیدی از نبود امنیت در داخل آمریکا را فاش کرد و نوشت، طی سال جاری داخل آمریکا، 3 برابر 50 سال گذشته در خارج از آمریکا، آمریکایی کشته شده است!

مدعیان حقوق بشر و دموکراسی این طور نیست که تنها به سایر ملت‌ها رحم نکنند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به خودشان هم رحم نمی‌کنند و روزانه خیابان‌های شهرهای آمریکا شاهد این است که مردم  همدیگر را به مثل آب خوردن به رگبار می‌بندند و می‌کشند. در واقع امنیت کالایی است که گویا در این کشور یافت نمی‌شود.
تیراندازی در شامگاه پنجشنبه در دانشکده «اومپکوا» شهر روزبورگ ایالت «اورگون» (در شمال غربی آمریکا) که 35 کشته و زخمی  بر جای گذاشته، بهانه جدیدی بود تا بار دیگر رسانه‌های آمریکا نگاهی دوباره به آمارهای وحشتناک جنایت در این کشور بیندازند.
روزنامه واشنگتن پست به همین بهانه و با اشاره به صحبت‌های اوباما که گفته است، در دنیا تیراندازی‌ها در داخل آمریکا را با حملات تروریستی مقایسه می‌کنند به انتشار آماری از تلفات اقدامات تروریستی طی سال‌های ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۴ و همچنین آمار تلفات خشونت‌های مسلحانه در این کشور پرداخت و نوشت: «اوباما درست می‌گوید تیراندازی‌ها بیشتر از تروریسم آمریکایی‌ها را می‌کشد.»
این روزنامه، آماری را منتشر کرده که در آن آمده است: «بر اثر اقدامات تروریستی طی سال‌های 1970 تا 2014‌(یعنی 45 سال) 3 هزار و 521 آمریکایی در سراسر جهان کشته شده است اما تنها در سال جاری میلادی (از ابتدای سال 2015 تاکنون) 9 هزار و 948 شهروند آمریکایی داخل آمریکا بر اثر خشونت‌های مسلحانه جان داده‌اند.
این آمار نشان می‌دهد که تعداد کشته‌های مرتبط با سلاح داخل آمریکا تنها در 10 ماه گذشته  سه برابر تلفات آمریکایی‌ها در حملات تروریستی طی 45 سال در سراسر جهان است.
 تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا چالش ادامه‌دار پیش روی دولتمردان این کشور در طول سال‌های گذشته بوده است.گزارش‌ دیگری حاکی است از زمان انتخاب مجدد اوباما به سمت ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2012 تا کنون 994 شهر آمریکا شاهد 994 مورد تیراندازی بوده است این رقم به طور متوسط معادل یک تیراندازی جمعی در هر روز در دوره دوم ریاست‌جمهوری اوباما است
فرانس 24 نیز طی گزارشی جداگانه اعلام کرد، تاکنون 142 حادثه تیراندازی در مدارس سراسر آمریکا در سه سال گذشته رخ داده است.شبکه تلویزیونی سی.ان.ان در هفتم شهریورماه گذشته گزارش داده بود نتایج پژوهش دانشکده بهداشت عمومی «هاروارد» در دانشگاه «نورث ایسترن» آمریکا نشان می‌دهد وقوع کشتارهای عمومی در آمریکا بین سال‌های 2011 تا 2014 میلادی سه برابر شده است.