kayhan.ir

کد خبر: ۵۶۴۶۲
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷

سازمان ملل: داعش در 25 استان افغانستان حضور دارد

سازمان ملل طی یک گزارش رسمی، از حضور تروریست‌های داعش در 25 استان افغانستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، یک تیم وابسته به سازمان ملل که در ارتباط با فعالیت گروه تروریستی القاعده تحقیق می‌کند اعلام کرد: شمار افراد و گروه‌های تروریستی که به طور آشکار با داعش بیعت و از آن حمایت می‌کنند، در برخی از استان‌های افغانستان رو به افزایش است.
به نوشته روزنامه «استریت تایمز»، حدود 70 تروریست داعش از عراق و سوریه وارد افغانستان شده و هسته‌های اولیه این گروه تروریستی را تشکیل داده‌اند. بنابر ادعای برخی عناصر داعش، آنها حتی توانستند «عبدالرئوف خادم» مشاور «ملاعمر» سرکرده سابق طالبان را به داعش جذب کنند. بر اساس گزارش سازمان ملل، داعش هم‌اکنون در 25 استان افغانستان حضور دارد. برخی گزارش‌ها حاکی است، داعش از اختلاف ایجاد شده بین اعضای طالبان بهره‌برداری کرده و آنها را جذب خود می‌کند.
البته وزارت کشور افغانستان به این گزارش سازمان ملل واکنش نشان داد و اعلام کرد که گروه تروریستی داعش تنها در دو استان افغانستان حضور دارد و فعال است.
واحد مرکزی خبر نیز از افغانستان گزارش داد، نیروهای دولتی طی روز و شب شنبه 67 شبه نظامی تروریست را در مناطق مختلف کشته و 34 تن دیگر را زخمی کردند. وزارت دفاع افغانستان نیز شمار تلفات نیروهای دولتی در حملات متقابل تروریست‌ها را هفت تن اعلام کرد.
خبر دیگر اینکه، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس اعلام کرد، غرب با سوءاستفاده از واقعه 11 سپتامبر، افغانستان را اشغال کرد. وی قبلا نیز گفته بود که 11 سپتامبر از سوی غرب «دستکاری» شده است.
به عبارت دیگر، کوربین می‌خواسته این را بگوید که 11 سپتامبر کار آمریکا بوده است.