kayhan.ir

کد خبر: ۵۶۴۴۲
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
نماینده مجلس:

پیگیری فاجعه منا از اولویت‌های کمیسیون امنیت ملی مجلس است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون مسائل مربوط به گم شدگان، بازگشت اجساد جان باختگان و مصدومان فاجعه منا را پیگیری می‌کند.
حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بررسی ابعاد مختلف فاجعه منا نیازمند کار کارشناسی، پیوسته و دقیق است اما هم اینک این موارد از مهمترین اولویت‌های دستور کار اعضای کمیسیون و مورد پیگیری تمامی اعضا است.
وی گفت: دو نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس جهت بررسی فاجعه منا از نزدیک، به همراه هیئت اعزامی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا وزیر بهداشت به کشور عربستان می‌روند اما نحوه سفر و زمان آن هنوز قطعی نشده و منتظر صدور ویزا از سوی عربستان
هستیم.
وی ادامه داد: مسائل دیگر مربوط به این فاجعه و ابعاد مختلف مربوط به آن باید در زمان و فرصت کافی به دور از هر گونه حساسیت برگزار شود.
سبحانی‌نیا تأکید کرد: نخست باید نسبت به بازگشت اجساد قربانیان، مصدومان و حجاج ایرانی به صورت کامل از عربستان به ایران مطمئن
شویم.
وی گفت: مسائلی از جمله پیگیری دریافت غرامت از عربستان پس از بازگشت حجاج ایرانی به کشور دنبال می‌شود.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: پرداخت غرامت از سوی عربستان هیچ تغییری ایجاد نمی‌کند و آنچه مهم و قابل تأمل است جان هموطنان ایرانی و مسلمانانی است که در این سفر از بین رفته است.
وی گفت: حقوق حقه ایرانیان و حجاج در این سفر از مواردی است که جمهوری اسلامی به جد پیگیر آن خواهد بود.
براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی رئیس سازمان حج و زیارت شمار زائران کشته شده ایرانی در فاجعه منا 155 نفر اعلام شد و شمار مجروحان ایرانی نیز به 103 نفرافزایش یافته است.
همچنین شمار گم شدگان ایرانی فاجعه منا 321 نفر اعلام شده است.