kayhan.ir

کد خبر: ۵۶۴۴۱
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸

جمع‌آوری 500 کلاس درس چوبی و گلی در کشور

رئیس ستاد پشتیبانی بانوان خیر مدرسه‌ساز کشور از اتمام ساخت یک هزار و 300 پروژه نیمه‌ تمام آموزشی کشور از مجموع چهار هزار و 500 پروژه‌ خبر داد.

خدیجه نیزاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین گفت: امسال یک هزار و 340 میلیارد تومان از اعتبارات ملی به آموزش و پرورش اختصاص یافت که عمده‌ آن به ایمن‌سازی و استانداردسازی سامانه‌های سرمایشی و گرمایشی مدارس و واحدهای آموزشی اختصاص یافت.
وی افزود: حدود چهار هزار و 500 پروژه نیمه‌تمام آموزشی در سطح کشور وجود داشت که در هفته دولت سال جاری یک هزار و 300 مورد از این پروژه‌ها به مسئولان استان‌های مختلف تحویل داده شد و باقی آنها همچنان باقی‌مانده  است.
این مسئول ادامه داد: حدود 30 درصد از مدارس کشور نیاز به مقاوم‌سازی یا تخریب و بازسازی دارند که تلاش می‌شود با کمک مسئولان دستگاه‌های اجرایی و خیران مدرسه‌ساز این روند، سرعت بیشتری گرفته و موجب رشد فعالیت‌های آموزشی شود.
نیزاری با بیان اینکه هر کلاس درس حدود 100 میلیون تومان هزینه دارد، خاطرنشان کرد: اگر پروژه‌های نیمه‌ تمام از سوی خیران مدرسه‌ساز تقبل شود، می‌توان اقدامات مورد نظر در حوزه آموزش و پرورش را با سرعت بیشتری دنبال کرد.
رئیس ستاد پشتیبانی بانوان خیر مدرسه‌ساز کشور یادآور شد: برخی از این پروژه‌ها تا حدود 70 درصد از مراحل ساخت خود را طی کردند که مطابق مصوبات اخیر حوزه آموزش و پرورش‌ اگر هر کدام از این مدارس با سرمایه‌‌گذاری خیران مدرسه‌ساز مراحل اجرایی خود را تمام کند می‌تواند به نام آن خیر ثبت شود.
وی مطرح کرد: حدود 10 هزار مدرسه در دو نوبت در سراسر کشور وجود دارد و 500 کلاس درس چوبی و گلی که شرایط مناسبی برای ادامه تحصیل و حضور دانش‌آموزان نداشتند پیش از آغاز سال جاری تحصیلی جمع‌آوری و مدارس یک یا دو کلاسه برای آنها تهیه و احداث شد.
این مسئول عنوان کرد: تعهد مالی خیران به حوزه‌ آموزش و پرورش در سال گذشته، 700 میلیارد تومان بوده است که بخشی از آن تامین شده که انتظار می‌رود باقی‌مانده آن نیز تحقق پیدا کند.
رئیس ستاد پشتیبانی بانوان خیر مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه در حال حاضر 25 هزار و 572 خیر مدرسه‌ساز در ایران حضور دارند، اظهار کرد: 25 درصد از این افراد را بانوان خیر تشکیل می‌دهند که برخی حداقل یک مدرسه و برخی دیگر حدود 100 مدرسه احداث کرده‌اند.