آغاز اجرای پروژه بازسازی کارخانه های تعمیر اساسی واگن در گلستان
مراسم آغاز اجرای پروژه توسعه و بازسازی کارخانجات تعمیرات اساسی واگن ایستگاه راهآهن بندر ترکمن استان گلستان برگزار شد.
آققلا- خبرنگار کیهان:
در این مراسم مدیرکل راهآهن شمال شرق 2 پروژه توسعه و بازسازی کارخانه های تعمیرات اساسی واگن ایستگاه راهآهن بندر ترکمن استان گلستان را یکی از طرحهای مهم این اداره کل دانست و افزود: باتوجه به فرسودگی زیرساختهای ریلی استان، با بررسیهای انجام شده زیرسازی ریلی از بندرگز تا قرهتپه (سبز دشت) به طول 35 کیلومتر آغاز شده است.
محمدرضا قربانی ادامه داد: یکی از مواردی که در کنار جابهجایی مسافر برای ما حائز اهمیت است استفاده از خطوط ریلی برای حمل و نقل و انتقال بار و ترانزیت کالاست که در این راستا تاکنون 3 شرکت برای ورود نفت کوره از آستانه به بندرعباس با حجم 2 میلیون و 400 هزار تن، ورود بار گندم به وزن یک میلیون و 200 هزار تن برای مصرف داخلی و ترکیه و صادرات 700 هزار تن سیمان از طریق مسیر ریلی اعلام آمادگی کردهاند.وی درمورد ایستگاه اینچه برون و تعویض بوژی گفت: پس از راهاندازی خط ریلی ایران، ترکمنستان و قزاقستان مقرر شد که 50 درصد تعویض بوژی در خاک ترکمنستان و 50 درصد دیگر آن نیز در خاک ایران (ایستگاه اینچه برون استان گلستان) انجام شود و با تحقق این مهم 500 فرصت شغلی نیز ایجاد خواهد شد.
این مقام مسئول تصریح کرد: هماکنون خط آهن اینچهبرون- ترکمنستان قابلیت جابهجایی 3/5 میلیون تن بار را در سال دارد و باتوجه به برنامههای پیشرو این حجم جابهجایی به 10 میلیون تن خواهد رسید که این حجم ورود بار توسط خطوط ریلی و واگن نیازمند کارخانجات تعمیر واگن است که به علت قدمت بالای کارخانه تعمیرات واگن ایستگاه راهآهن بندر ترکمن استان گلستان، تجهیزات و مکان آن فرسوده و نیاز به توسعه و بازسازی دارد.
در این مراسم مدیرکل راهآهن شمال شرق 2 پروژه توسعه و بازسازی کارخانه های تعمیرات اساسی واگن ایستگاه راهآهن بندر ترکمن استان گلستان را یکی از طرحهای مهم این اداره کل دانست و افزود: باتوجه به فرسودگی زیرساختهای ریلی استان، با بررسیهای انجام شده زیرسازی ریلی از بندرگز تا قرهتپه (سبز دشت) به طول 35 کیلومتر آغاز شده است.
محمدرضا قربانی ادامه داد: یکی از مواردی که در کنار جابهجایی مسافر برای ما حائز اهمیت است استفاده از خطوط ریلی برای حمل و نقل و انتقال بار و ترانزیت کالاست که در این راستا تاکنون 3 شرکت برای ورود نفت کوره از آستانه به بندرعباس با حجم 2 میلیون و 400 هزار تن، ورود بار گندم به وزن یک میلیون و 200 هزار تن برای مصرف داخلی و ترکیه و صادرات 700 هزار تن سیمان از طریق مسیر ریلی اعلام آمادگی کردهاند.وی درمورد ایستگاه اینچه برون و تعویض بوژی گفت: پس از راهاندازی خط ریلی ایران، ترکمنستان و قزاقستان مقرر شد که 50 درصد تعویض بوژی در خاک ترکمنستان و 50 درصد دیگر آن نیز در خاک ایران (ایستگاه اینچه برون استان گلستان) انجام شود و با تحقق این مهم 500 فرصت شغلی نیز ایجاد خواهد شد.
این مقام مسئول تصریح کرد: هماکنون خط آهن اینچهبرون- ترکمنستان قابلیت جابهجایی 3/5 میلیون تن بار را در سال دارد و باتوجه به برنامههای پیشرو این حجم جابهجایی به 10 میلیون تن خواهد رسید که این حجم ورود بار توسط خطوط ریلی و واگن نیازمند کارخانجات تعمیر واگن است که به علت قدمت بالای کارخانه تعمیرات واگن ایستگاه راهآهن بندر ترکمن استان گلستان، تجهیزات و مکان آن فرسوده و نیاز به توسعه و بازسازی دارد.