راهی برای مبارزه مردمی با هجوم فرهنگی غرب(اخبار ادبی و هنری)
تولید، عرضه و خرید نوشتافزار با برند ایرانی و اسلامی، راهی برای مبارزه مردمی با هجوم فرهنگی غرب است.
هفتهنامه یالثارات در گزارشی درباره برپایی نمایشگاههای نوشتافزار ایرانی- اسلامی در آستانه بازگشایی مدارس نوشت: امسال نیز چندین نمایشگاه از نوشتافزار ایرانی در سراسر کشور در ماه پایانی تابستان برگزار شد. نمایشگاههایی که شلوغیاش نشان میدهد خانوادهها گمشده خود را در میان انبوه برندهای بیگانه پیدا کردهاند. نوشتافزارهایی که تا همین چند سال پیش هیچ نشانی از قهرمانان ملی بر آن نبود. موج استقبال از نمایشگاههای «ایران نوشت»، نشان میدهد که هم در خانوادههای ایرانی و هم در فرزندانشان، این اشتیاق وجود دارد که از کالای فرهنگی خودمان استفاده کنند. شاید مهمترین دلیل این باشد که خانوادهها خیلی راحتتر میتوانند به پیام اخلاقی و فرهنگی شکرستان و امثالهم اعتماد کنند. یا خیلی بیشتر علاقه دارند که فرزندانشان با قهرمانان واقعی این سرزمین، با شهدای جنگ تحمیلی، شهدای علمی و حتی پهلوانان تاریخ و ادبیات خودمان آشنا شوند و از آنها الگو بگیرند و نیازی هم به کاراکترهای خیالی و اغراق شده بت من و بن تن نداشته باشند. این نوع تمایل را خیلی خوب میتوان در استقبال مردمی از برندهای معتبر نمایشگاهها هم دید. در واقع صرف برگزاری این نمایشگاهها نشان داده است که نه تنها این اشتیاق در مردم برای استفاده از این نوع کالای داخلی وجود داشته است، بلکه جای خالی بزرگی در بازار این دست محصولات و ملزومات وجود دارد. هرچند که گلایه از عدم حمایت دولت، پای ثابت مباحث این جهادگران عرصه فرهنگ است... پس قابل درک است آنچه امام فرمود، که ما باید به فکر فرهنگسازی و تربیت نسلها از دوران کودکی باشیم. اگر با این دیدگاه نگاه کنیم، میبینیم تمام تولیدکنندگان این عرصه که عهد کردند تا در خدمت فرهنگ ایرانی اسلامی باشند و به جمع برندهای نوشتافزار اسلامی-ایرانی پیوستند، جهاد کردهاند.