kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۲۶۸
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱

تشییع سومین شهید مدافع حرم در دماوند

پیکر «محمدعلی خاوری» سومین شهید مدافع حرم حضرت زینب کبری(س) با حضور باشکوه مردم شهیدپرور شهرستان دماوند در شهر آبسرد تشییع و در آرامگاه ابدیش به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، ظهر دیروز مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید «محمدعلی خاوری»، از شهدای افغانستانی مدافع حرم حضرت زینب(س) که به دست گروهک‌های تروریستی در سوریه در اواخر تیرماه امسال به شهادت رسیده بود با حضور خیل گسترده‌ای از مردم شهیدپرور و انقلابی شهرستان دماوند و مردم افغانستانی مقیم این شهرستان در شهر آبسرد برگزار شد.
تشییع پیکر این شهید با قرائت زیارت عاشورا از مقابل حوزه مقاومت بسیج شهر آبسرد آغاز شد و سرانجام شهید خاوری در گلزار شهدای محله قلعه‌کهنه این شهر در آرامگاه ابدیش به خاک سپرده شد.
شهید محمدعلی خاوری، با 35 سال سن در دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه و در درگیری‌هایی که با تروریست‌ها به وجود آمد، به درجه رفیع شهادت نائل شد.
خاوری از شهدای مدافع افغانستانی در سوریه بود و خانواده این شهید در شهر آبسرد سکونت دارند و به همین خاطر پیکر این شهید والامقام در این شهر تشییع و تدفین شد.
مردم افغانستانی مقیم شهرستان دماوند و استان تهران نیز در تشییع پیکر این شهید والامقام حضور چشمگیری داشتند و این مراسم نماد وحدت بین ملت ایران و افغانستان بود.