kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۲۶۶
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
مدیر امور شوراهای آموزش و پرورش:

درآمد مدارس هیئت امنایی نباید با دریافت شهریه از خانواده‌ها تامین شود

مدیر امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش گفت: محل درآمد مدارس هیئت امنایی نباید از پول خانواده‌ها باشد بلکه باید از مقامات محلی و خیران کمک بگیرند.

نورعلی عباسپور در گردهمایی کارشناس و مسئولان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: جایگاه شوراهای آموزش و پرورش باید پررنگ‌تر شود و شوراهای آموزش و پرورش با تمام نهادها و سازمانهایی که در دولت تعریف شده است ارتباط داشته باشند.
وی عنوان کرد: یکی از محورهای فعالیت ما این است که سایر نهادها را در آموزش و پرورش سهیم کنیم و از همه توانمندی‌های ملی، بومی و منطقه‌ای آنها استفاده کنیم. عباسپور برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدارس هیئت امنایی را از دیگر فعالیت شوراها عنوان کرد و افزود: در مدارس هیئت امنایی با مشکلات زیادی روبه‌رو شدیم چرا که برخی آنان به مصوبه آموزش و پرورش توجهی نمی‌کردند. بنابراین در 90 درصد مدارس هیئت امنایی، دوره‌های آموزشی برگزار شد.
وی تصریح کرد: مدارس هیئت امنایی نباید از اولیا پول دریافت کنند و محل درآمد آنها نباید اولیا باشد بلکه از افراد محلی و خیران باید استفاده کنند.
عباسپور گفت: قانون شوراهای آموزش و پرورش 20 سال است که تغییر نکرده است و ما در اجرا با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم که امسال قانون شوراها اصلاح و بازنگری می‌شود.