kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۲۴۴
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷
عضو انجمن قطعه‌سازان:

خودروهای بی‌کیفیت خارجی در بازار زیاد شده است

عضو انجمن قطعه سازان از ورود فراوان خودروهای بی‌کیفیت خارجی به کشور انتقاد کرد.

فرهاد به‌نیا در نشست خبری با اشاره به هرج و مرج موجود در واردات خودروهای خارجی به کشور، گفت: خودروهای بی‌کیفیت خارجی در بازار بسیار زیاد است. چینی‌ها به شدت به دنبال بازارهایی مانند ایران هستند، در این وضعیت دولتمردان باید طوری سیاست‌گذاری کنند که از ورود خودروهای بی‌کیفیت به کشور جلوگیری شود.
به‌نیا، مطرح شدن بحث همکاری خودروسازان داخلی با خودروسازان آلمانی و فرانسوی در شرایطی که هنوز قراردادی منعقد نشده را عاملی برای رکود بیشتر در بازار خودرو عنوان کرد و گفت: این مسئله باعث شده تا بسیاری از خریداران برای خرید خودرو دست نگه دارند و این در شرایطی است که هنوز هیچ قراردادی با هیچ خودروساز خارجی امضا نشده است.
وی، اختصاص منابع ارزی به واردات ماشین‌آلات جدید تولید خودرو و توسعه مراکز طراحی و تحقیقاتی در صنعت خودرو به جای واردات خودرو را لازمه رشد صنعت داخل عنوان کرد و گفت: پرداخت وام‌های با بهره مناسب از سوی شرکت‌های لیزینگ باعث رونق فروش خودرو در کشور خواهد شد.
به گزارش فارس عضو انجمن قطعه‌سازان در ادامه با اشاره به مشکل فروش شرکت‌های خودروساز، اظهار داشت: در حال حاضر مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان نسبت به گذشته افزایش یافته و یکی از شرکت‌های خودروساز در ازای پرداخت بدهی خود، خودرو به قطعه‌سازان تحویل می‌دهد اما مشکل اینجاست که خریداری برای خودرو وجود ندارد و این راه حل نیز پاسخگو نبوده است.
وی با بیان اینکه بسیاری از بنگاه‌های قطعه ساز تعطیل شده‌اند و یا در حال تعطیلی هستند، گفت: هم‌اکنون سود تسهیلات بانکی برای بخش تولید بسیار بالا است و بانک‌ها حاضر نیستند کمی از این سود چشم‌پوشی کنند.