kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۲۲۸
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
با حضور شاعران 8 کشور اسلامی

ششمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به کار خود پایان داد

ششمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی جمعه شب با حضور شاعرانی از ایران و برخی کشورهای اسلامی در حرم دعبل خزاعی، شاعر اهل بیت(ع)، در شوش به کار خود پایان داد.


به گزارش ایرنا آیین پایانی ششمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی یادمان دعبل خزاعی با حضور شاعرانی از کشورهای عمان، لبنان، بحرین، عراق، یمن، مصر، سوریه و نیز ایران در جوار آرامگاه شاعر نامی اهل بیت(ع) دعبل خزاعی در شوش برگزار شد.
سیدکریم موسوی دبیر این جشنواره تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره را 342 اثر عنوان کرد و گفت: در بخش فصیح شاعران کشورهای عراق، لبنان، سوریه، مصر، عمان، یمن و کویت برتر شناخته شدند و در بخش داخلی و شعر شعبی نیز شاعرانی از ایران، سوریه و عراق به عنوان شاعران برتر انتخاب شدند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در این آیین گفت: شاعران شرکت‌کننده از کشورهای مختلف استقبال خوبی از این جشنواره داشتند که بیانگر گسترش ادبیات دینی در کشورهای مختلف است.
آیت‌الله عباس کعبی اشعار ارائه شده در این جشنواره را از نظر کیفی خوب ارزیابی کرد و افزود: بعد تاریخی، بیان مسائل جاری  و جریان معاصر و نیز شعر ولایی الهام‌بخش مقاومت اسلامی از دیگر ویژگی‌های این جشنواره است. وی گفت: با الهام از جایگاه والای امام رضا(ع) شاعران ارزشی می‌توانند اشعار خوبی در زمینه‌های مختلف بسرایند و این اشعار باید در جهان اسلام و در عرصه بین‌المللی گسترش یافته و منتشر شوند.
شاعر عبدالکریم الزرع از کشور عربستان و ارکان تمیمی شاعری از کشورعراق نیز با ابراز خوشحالی به خاطر حضور در این جشنواره گفتند: این جشنواره از نظر کمی و کیفی بسیار خوب برگزار شد.
به گفته غراوی شاعری از شوش، این جشنواره فرصتی برای تبادل اطلاعات بین شعرای ایران و شش کشور اسلامی بود.