kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۲۲۱
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور:

شمار پرونده‌های شکایت از پزشکان در حال افزایش است

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به افزایش شمار پرونده‌های شکایت از پزشکان، گفت: 48 درصد پرونده‌ها به نفع شاکیان مختومه می‌شود.

احمد شجاعی در دیدار مدیران و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران با رئیس قوه قضاییه، گفت: قوه قضاییه که پزشکی قانونی بخشی از آن است نهایت تلاش خود را برای تعامل با وزارت بهداشت و جامعه پزشکی انجام داده است.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور افزود: علیرغم اینکه یکی از اختیارات قاضی آن است که بتواند با جرم براساس صلاحدید خود برخورد کند ولی قوه قضاییه با تدبیر رئیس این قوه تلاش کرده است تا شأن جامعه پزشکی را رعایت کند.
وی تصریح کرد: البته ما خواستار بی‌قانونی نیستیم ولی در حوزه قضاییه به علت شأن پزشکان و البته کم بودن مقصران این عرصه این لطف و نگاه ویژه به جامعه پزشکی وجود داشته است.شجاعی با اشاره به برخی جوسازی‌ها که ممکن بود در روند فعالیت‌ها مشکل ایجاد کند، گفت: ما نباید از لطف و نگاه مثبت دستگاه قضا به جامعه پزشکی سوءاستفاده کنیم هر چند که مواردی از این سوءاستفاده روی داده است.وی گفت: متاسفانه برخی اوقات توسط برخی افراد، جوسازی‌هایی صورت می‌گیرد که ممکن است به کل فعالیت پزشکی لطمه وارد کند. برخی مواقع از تعامل بین دستگاه قضایی و جامعه پزشکی، سوءاستفاده‌ شده و نسبت به قوه‌قضاییه جوسازی می‌شود.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور خاطرنشان کرد: باید سازمان نظام پزشکی و خود جامعه پزشکی به تخلفات در این حوزه رسیدگی کند هر چند که شمار پرونده‌های شکایت از پزشکان در حال افزایش است.
وی تأکید کرد: در آمار سال قبل 48 درصد پرونده‌های شکایت از پزشکان به نفع شاکی رأی صادر شده است.
شجاعی گفت: حرمت جامعه پزشکی را باید خودمان حفظ کنیم تا این حرمت در جامعه و ارگان‌های دیگر نیز حفظ شود.