kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۲۱۲
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳

حمله به قطار مسافربری آمستردام- پاریس

یک مرد مسلح روز جمعه با تیراندازی در قطار آمستردام- پاریس دست کم سه نفر را زخمی کرد.

در پی این تیراندازی، قطار مجبور به توقف اضطراری شد. به گزارش گاردین، عملیات این فرد با دخالت دو سرباز آمریکایی که از مسافران قطار بودند، خنثی شد.
پلیس ضد تروریسم فرانسه بازجویی از این فرد را که پس از توقف اضطراری قطار در شهر آراس فرانسه، در نزدیکی مرز فرانسه و بلژیک، دستگیر شد، ‌آغاز کرده است.این تیراندازی پیش از ساعت 6 عصر در آخرین واگن قطاری که 554 مسافر را به مقصد می‌رساند اتفاق افتاد. مرد مسلح در چمدان همراهش چندین نوع سلاح گرم و سرد از جمله چاقو، تیغ، کلاشینکوف و کلت اتوماتیک داشت.به نظر می‌رسد او در بلژیک سوار قطار شده بود و تیراندازی هنگامی اتفاق افتاد که قطار هنوز در داخل مرزهای بلژیک بوده است.
هنوز انگیزه این فرد مشخص نیست. با این همه براساس اطلاعات به دست آمده مرد مهاجم  مراکشی یا مراکشی تبار و 26 ساله است.دو سرباز آمریکایی که با لباس شخصی در حال سفر بوده‌اند با شنیدن صدای بارگذاری تفنگ از داخل توالت قطار با این مرد درگیر شدند. زیرا آنان متوجه می‌شوند یک کلاشینکف آماده شلیک می‌شود.وقتی آنان می‌بینند مرد مسلح به سمت واگن پیش می‌رود به سمتش می‌روند و تلاش می‌کنند او را مهار کنند. اما اسلحه شلیک می‌کند و یکی از آن دو مرد زخمی می‌شود. رفتار شجاعانه این دو نفر مانع از بروز فاجعه در قطار شد. یک زخمی دیگر این حادثه نیز ژان هیوآنگلاد، هنرپیشه و فیلم نامه‌نویس فرانسوی است. او ظاهرا در تلاش برای فعال کردن آژیر خطر قطار زخمی شده است.گفتنی است فرانسه پس از حملات ماه ژانویه به دفتر نشریه شارلی ابدو و یک سوپر مارکت یهودیان که به کشته شدن 17 نفر انجامید به شدت نگران حملات تروریستی است.