kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۱۷۸
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲
روحانی در اجلاس روز جهانی مساجد:

آتش زدن قبله اول مسلمانان نشانگر ماهیت واقعی رژیم صهیونیستی است

رئیس‌جمهورکشورمان تاکید کرد: مسجد خانه حزب و جناح نیست، بلکه خانه همه مردم است و باید مساجد تقویت‌کننده وحدت و انسجام مسلمانان باشند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز پنج‌شنبه در سیزدهمین اجلاس روز جهانی مساجد با اشاره به اینکه بدون مقاومت، ایستادگی و حضور مردم در صحنه، دستیابی به اهداف بلند امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: مسجد خانه حزب و جناح نیست بلکه خانه همه مردم است و باید مساجد تقویت‌کننده وحدت و انسجام مسلمانان باشند.
وی مساجد، علما و ائمه جمعه را در صف اول ایستادگی و آماده کردن مردم برای حضور در صحنه دانست و گفت: امروز روزی است که بیش از همیشه به وحدت و همدلی نیاز داریم و با اتحاد و یکپارچگی خود می‌توانیم بر مسایل و مشکلات غلبه کرده و به پیروزی برسیم.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت در دو سال گذشته در سایه حمایت مردم و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی علما و ائمه جماعات و مساجد، گام بسیار مهمی در زمینه مسایل بسیار مهم نظام برداشته است، اظهار داشت: موضوع هسته‌ای مسئله‌ای بود که از ۱۲ سال پیش با آن مواجه شدیم و این معضل از طرف دشمنان این مرز و بوم به‌بهانه‌های واهی و نادرست آغاز گردید و حل و فصل آن موضوع ساده‌ای نبود.
روحانی یکی از زمینه‌های توفیق در مذاکرات هسته‌ای را ایجاد ثبات و آرامش اقتصادی در داخل کشور دانست و گفت: بدون تردید کشوری که در آن قیمت ارز و کالا از ثبات برخوردار نیست و بی‌ثباتی اقتصادی حاکم است، نمی‌تواند با قدرت پای میز مذاکره بنشیند و کشوری قادر به این کار است که بتواند در شرایط تحریم، آرامش و ثبات در بازار ایجاد کند و به ‌فضل الهی این آرامش در ماه‌های اولیه شروع به کار دولت در بازار حاکم شد.
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه مسایل مهم کشور بدون وحدت و اجماع عمومی نمی‌تواند به نتیجه مطلوب برسد، اظهارداشت: دولت به تنهایی نمی‌تواند در یک مصاف بین‌المللی بدون حمایت سایر قوا و نهادها و رهنمودهای مقام معظم رهبری به پیروزی برسد و مطمئنا در صحنه‌هایی پیروز هستیم که متحد و یکپارچه باشیم.
روحانی تصریح کرد: با وحدت و یکپارچگی در برابر زیاده‌خواهی‌ها ایستاده‌ایم و بدون تردید با حفظ این روحیه قادر خواهیم بود در همه مصاف‌های بین‌المللی به پیروزی برسیم.
رئیس‌جمهور گفت: حل و فصل مسئله هسته‌ای موضوعی است که می‌توان به واسطه آن مسایل و مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کرده، به تولید رونق داده و برای جوانان اشتغال ایجاد کرد و حتی می‌توان شرایطی ایجاد کرد که به کشورهای همسایه که در رنج هستند کمک و یاری کنیم.
وی افزود: متاسفانه امروز در دنیا مساجدی وجود دارد که در آن افرادی پرورش می‌یابند که در جامعه به خشونت، افراط و کشتار مردم افتخار می‌کنند و آن را به دروغ راه جهاد اسلامی لقب می‌دهند.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: مسجد واقعی مسجدی است که جایگاه علم، برادری و وحدت میان مسلمانان باشد.
روحانی با اشاره به نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: مساجد مرکز و موتور حرکت برای کاروان عظیم نهضت اسلامی تا رسیدن به پیروزی بود.
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه مسجد جای سیاست است اما جای حزب نیست، گفت: در مسجد باید مسایل مهم سیاسی و جامعه و منطقه مطرح شود اما اینکه مساجد هر کدام به تبلیغ یک حزب یا گروه روی بیاورند دیگر نمی‌توان انتظار داشت که مسجد محل وحدت و اتحاد باشد.
روحانی با بیان اینکه خاطره تلخ به آتش کشیدن قبله گاه اول مسلمانان در ۴۶ سال گذشته را از یاد نخواهیم برد، اظهار داشت: این حادثه بدان معنا بود که رژیم متجاوز و اشغالگر صهیونیستی به هیچ یک از اصول اجتماعی و انسانی تعهدی ندارد و نشانگر ماهیت واقعی رژیم صهیونیستی غاصب، متجاوز و تروریست است و از طرف دیگر علامتی برای بیداری مسلمانان و حفظ هویت دینی و اسلامی‌مان می‌باشد.
به گزارش تسنیم رئیس‌جمهور در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی، ایشان را از بزرگان پرافتخار روحانیت ایران دانست و گفت: آیت‌الله مهدوی کنی همواره نقش بسیار برجسته‌ای در سامان دهی امور روحانیت و از جمله مساجد و مدارس دینی داشتند و در دوران نهضت اسلامی برای سامان دهی این نهضت در سطح کشور و بویژه در تهران اقدامات برجسته‌ای انجام دادند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در استقرار و مدیریت نظام حضور فعال داشتند.
گفتنی است رئیس‌جمهور در این مراسم با اهداء لوح سپاس به فرزند آیت‌الله مهدوی کنی از مجاهدت‌ها و تلاش‌های این عالم بزرگ تقدیر کرد.