kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۱۳۴
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
تداوم قعرنشینی پرسپولیس با شکست برابر ذوب آهن

استقلال با ۳ امتیاز از گرمای اهواز فرار کرد

برتری تیم های استقلال و ذوب آهن، توقف سپاهان برابر فولاد و قعرنشین ماندن پرسپولیس، مهمترین اتفاقات هفته چهارم لیگ برتر بود.
سرویس ورزشی-

پرونده مسابقات هفته چهارم لیگ برتر روز گذشته با برگزاری سه دیدار بسته شد. در یکی از بازی های دیروز و در تهران راه آهن موفق شد با نتیجه دو بر یک صبا را شکست دهد. در این دیدار برای راه آهن مهرداد محمدی دو بار در دقایق 28 و 56 گلزنی کرد. در سوی دیگر این میدان هم صبایی‌ها تلاش زیادی کردند که کار را به تساوی بکشانند و در دقیقه 74 هم محمد اوسانی اختلاف را به حداقل رساند اما شاگردان علی دایی نتوانستند در ادامه باز هم به گل برسند و در نهایت بازی را دو بر یک به میزبان خود واگذار کردند.
در مشهد تیم پدیده موفق شد تراکتورسازی را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. تک گل پدیده را در این بازی محسن یوسفی در دقیقه 58 به ثمر رساند.
اما در مهمترین بازی دیروز جدال دو تیم استقلال تهران و اهواز در ورزشگاه غدیر اهواز با برتری دو بر یک شاگردان پرویز مظلومی به پایان رسید.  نیمه نخست این بازی چنگی به دل نمی زد، احتیاطی که هر دو مربی در دستور کار قرار داده بودند منجر به آن شد که موقعیت چندانی روی دروازه‌ها رقم نخورد. در نیمه دوم استقلال تهران خیلی زود صاحب ضربه پنالتی شد اما امید ابراهیمی پنالتی را به دستان دروازه‌بان حریف زد تا قفل دروازه بسته بماند.
در ادامه بازی دو تیم فوتبال تهاجمی را در دستور کار قرار دادند تا اینکه استقلال تهران موفق شد روی ضربه زیبای محسن کریمی(یار تعویضی خود) در دقیقه 72 به گل برسد. این گل البته دوام چندانی نداشت؛ درست دو دقیقه بعد خطای ناشیانه حنیف عمران زاده پشت محوطه جریمه استقلال، یک ضربه کاشته را نصیب اهوازی ها کرد. طالب ریکانی پشت این توپ قرار گرفت و با شوتی سرکش دروازه مهدی رحمتی را باز کرد. این اما پایان کار نبود، استقلال تهران که نمی خواست با تساوی اهواز را ترک کند بر شدت حملات خود افزود تا اینکه در دقیقه 92 استقلال توسط میثم مجیدی به گل دوم رسید. روی این گل تیم میزبان به شدت معترض بود و اعتقاد داشت بازیکن استقلال روی پرویز کریمی دروازه‌بان تیمش خطا کرده است.
لازم به یادآوری است در نخستین بازی هفته چهارم(روز چهارشنبه) تیم های نفت تهران و ملوان انزلی به تساوی سه - سه رسیده بودند.
پرسپولیس قعرنشین ماند
در روز نخست رقابت های این هفته نیز چهار دیدار برگزار شد که در حساس ترین بازی پرسپولیس در تهران برابر ذوب آهن اصفهان شکست خورد تا همچنان قعرنشین لیگ پانزدهم باشد. در این بازی که با نتیجه دو بر یک به نفع ذوب آهن به پایان رسید، امیدعالیشاه(۶۴) برای پرسپولیس و کاوه رضایی(۷۶) و مسعود حسن زاده(۹۰ - پنالتی) برای ذوب آهن گل زدند. پرسپولیس که در این دیدار چند تغییر را در ترکیبش داشت، در همان دقایق ابتدایی می توانست به گل برسد اما مهدی طارمی در دقیقه ۷ یک موقعیت خوب را از دست داد. این تیم در دقیقه ۱۰ هم می توانست به گل برسد اما ضربه فنی هادی نوروزی به تیر دروازه برخورد کرد. پرسپولیس در ادامه موقعیت های دیگری برای گلزنی داشت اما از هیچ کدام آنها، حتی یک ضربه پنالتی استفاده نکرد. با این حال عالیشاه در دقیقه 64 دروازه ذوب آهن را باز کرد تا پرسپولیس با یک گل پیش بیفتد. سرخپوشان در ادامه نتواسنتند برتری خود را حفظ کنند. این تیم ابتدا در دقیقه ۷۶ روی خروج اشتباه سوشا مکانی و ضربه سر کاوه رضایی دروازه خود را باز شده دید. در ادامه و در دقیقه ۸۸ علیرضا فغانی توپی که از سمت راست دروازه پرسپولیس روی دروازه زمینی ارسال شده بود را به خاطر برخورد با دست بنگر پنالتی گرفت. ضربه پنالتی را مسعود حسن زاده در دقیقه ۹۰ بازی برخلاف جهت حرکت سوشا مکانی به گل تبدیل کرد تا ذوب آهن به یک پیروزی ارزشمند دیگر دست پیدا کند. در وقت‌های اضافه این دیدار محسن بنگر با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد. البته در پایان بازی اعضای تیم پرسپولیس اعتراض‌های تندی به قضاوت علیرضا فغانی داشتند.
در دیگر بازی پنجشنبه استقلال خوزستان در ورزشگاه غدیر اهواز میزبان سایپا شد و با نتیجه یک بر صفر مهمانش را شکست داد. تک گل این بازی را روح‌الله سیف‌اللهی در دقیقه 32 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. در اصفهان دو تیم سپاهان و فولاد به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی یک - یک به پایان رسید. گل اول این بازی را ساسان انصاری مهاجم فولاد با ضربه سر به تور دروازه سپاهان چسباند و گل سپاهان را نیز عبدالله کرمی در دقیقه 67 به ثمر رساند و بازی را به تساوی کشاند. در تبریز هم گسترش فولاد میزبان سیاه‌جامگان بود که در نهایت تیم میزبان با به ثمر رساندن یک گل مهمان خود را راهی خانه کرد. تک گل این بازی را داریوش شجاعیان در دقیقه 20 به ثمر رساند.