kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۱۲۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹
سیداحمد خاتمی:

تسلیم ملت ایران در برابر آمریکا فقط در حد آرزوست

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: غرب و آمریکایی‌ها باید بدانند کشور ایران خانه اهل بیت‌(ع) است و تسلیم شدن ملت ایران در برابر آنها یک آرزو بیش نیست.

به گزارش ایرنا آیت‌الله سیداحمد خاتمی در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی هنوز ملت ما را نشناخته‌اند گفت: از حدود 18 ماه پیش از اوایل مذاکرات تاکنون آمریکایی‌ها با تحلیل‌های غلط ملت ایران را تحقیر و اهانت می‌کردند.
وی افزود: آمریکایی‌ها تا امروز هم اهانت‌های خود را ادامه می‌دهند و مدام حرف‌های نخ‌نما شده خود را تکرار می‌کنند و می‌گویند همه گزینه‌ها روی میز است و این یعنی تحقیر ملت ما.
خاتمی با بیان اینکه ملت ایران زیر بار زور دنیای سلطه و استکبار نخواهد رفت و تا امروز بیش از 36 سال با عزت و سربلندی راه خود را پیموده است اضافه کرد: امام‌زادگان کانون‌های عزت و ذلت‌ناپذیری بوده و هستند و ما نیز با تاسی به آنها در برابر دشمنان تسلیم نخواهیم شد.
سیداحمد خاتمی ادامه داد: در واقع کانون‌های دینی که مراکز جذب دلدادگان و دوستداران دین هستند نباید به تریبون‌های حزبی و سیاسی تبدیل شوند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه کانون‌ها مانند امامزادگان به اقشار خاصی تعلق ندارند و مربوط به همه دلدادگان هستند گفت: نباید منبر، محراب، مسجد، حسینیه و هیئت مرکز حزبی و گروهی باشد، بلکه باید در این کانون‌ها اصل دین و ارزش‌های دینی مطرح شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان تاکید کرد: ولی فقیه معیار حجت شرعی به‌ویژه در عرصه‌های سیاسی است و این در حالی است که ولی فقیه در نظام ما تنها یک رهبر سیاسی نیست بلکه جانشین عام امام زمان(عج) است.