kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۱۲۵
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹
رئیس سازمان حج و زیارت :

هزینه‌های حج تمتع به صورت قسطی دریافت می‌شود

رئیس سازمان حج و زیارت از ارائه سیم کارت‌های رایگان به زائران خبر داد و گفت: برای نخستین‌بار در تاریخ حج تمتع هزینه‌ها اقساطی دریافت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، «سعید اوحدی» ظهر دیروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه اعزام زائران بیت‌الله الحرام قرار داریم که بیش از 15 سال آنها با اشتیاق زیاد در انتظار اعزام بودند. این کاروان‌ها از روزیکشنبه یکم شهریورماه به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه افزایش خدمات رفاهی در حج سال 94 بسیار قابل توجه خواهد بود، تصریح کرد: در سال گذشته اتاق‌های پنج نفره ما در مکه تامین‌کننده 40 درصد زائران بود ولی امسال این رقم را به 11 درصد رسانده‌ایم و از 100 اتاق فقط 10 اتاق پنج نفره است.
این مسئول توضیح داد: به صورت طبیعی باید افزایش قیمت در اعزام را داشته باشیم اما با مدیریت، قیمت تمام شده پنج درصد نیز کاهش داشته است و برای نخستین‌بار در تاریخ حج هزینه‌های حج تمتع به صورت قسطی دریافت می‌شود.
اوحدی یادآور شد: در حوزه خدمات پزشکی یک مشکلی در گذشته داشتیم و آن این بود که تعداد بانوانی که به حج مشرف می‌شوند بیشتر از آقایان است به طوری که 53 درصد زائران را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و متوجه شدیم بانوان در دوره‌های گذشته به پزشک‌های مرد مراجعه می‌کردند لذا امسال دغدغه رهبری پیاده‌سازی طرح انطباق در حوزه خدمات پزشکی بود که این طرح امسال به صورت 100 درصدی در حج محقق می‌شود.
وی عنوان کرد: معمولاً زائران تقاضا دارند به صورت مدینه اول مشرف شوند و در این راستا رهبر معظم انقلاب فرمودند که توزیع عادلانه خدمات در استان‌ها انجام شود و فقط مختص به تهران نباشد، لذا امسال برای نخستین‌بار 62 درصد زائران از 22 استان می‌توانند نوع سفر خود را به حج انتخاب کنند.
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه با خرید سیم کارت درعربستان ده‌ها میلیارد ارز کشور را در سیستم مخابرات عربستان واریز می‌شد، بیان کرد: امسال با هماهنگی که انجام شد شرکت رایتل و ایرانسل سیم کارت‌هایی به اسم تمام زائران در اختیار آنها قرار می‌دهند و قیمت هر دقیقه مکالمه یک پنجم عربستان است که با این حرکت صرفه جویی بزرگی انجام می‌شود.