kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۱۱۰
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷
پس از عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی

محمدعلان به 65 روز اعتصاب غذای خود پایان داد

«محمد علان» اسیر فلسطینی پس از وادار کردن اسرائیل به آزاد کردن خود، سرانجام به 65 روز اعتصاب غذا پایان داد.

«جمیل خطیب»، وکیل «علان» روز پنجشنبه اعلام کرد که موکلش، محمد علان به اعتصاب غذای خود پایان داده و سلامتی او کمی بهتر شده است.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «فلسطین الیوم» خطیب افزود: «علان می‌تواند پس از دریافت خدمات پزشکی لازم به منزل یا هر بیمارستان دیگری برود.»وی تأکید کرد: «محمد علان پس از آن دست از اعتصاب غذا کشید که دادگاه رژیم صهیونیستی برای او توضیح داده که این رأی برای حفظ آبروی ائتلاف حکومتی رژیم صهیونیستی صادر شده اما در حقیقت به منزله پیروزی علان است و هیمنه‌ پوشالی رژیم صهیونیستی بار دیگر شکسته شد.علان که خود وکیلی 31 ساله است در 18 ژوئن گذشته (28 خرداد) در اعتراض به «بازداشت» بدون محاکمه و بی‌دلیل خود اعتصاب غذا کرده و خواستار آزادی خود شده بود.
وی مدت 65 روز در اعتصاب غذا بود تا اینکه موفق شد رژیم صهیونیستی را تسلیم کند و این رژیم مجبور به صدور رأی آزادی وی شد. «علان» در شصتمین روز از اعتصابش به کما رفت اما چند روز بعد به هوش آمد و بر ادامه اعتصاب تأکید کرد. وی حتی پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای پایان اعتصاب در مقابل تبعید را رد کرده بود. رژیم صهیونیستی از ترس حمله موشکی احتمالی از سوی نوار غزه در صورت شهادت محمد علان حتی سامانه ضدموشکی گنبد آهنین خود را در جنوب شهر «اشدود» در جنوب سرزمین‌های اشغالی مستقر کرده است.
روزنامه صهیونیستی‌ هاآرتص در این‌باره نوشت وزارت جنگ رژیم صهیونیستی برآورد کرده اگر محمد علان جان خود را از دست بدهد احتمال دارد خشونت در نوار غزه و کرانه باختری بالا بگیرد و انتفاضه سوم آغاز شود. درحال حاضر صدها اسیر دیگر فلسطینی به تبعیت از محمد علان اعتصاب غذا کرده‌اند.
پرچم فلسطین در سازمان ملل
کشورهای عربی پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای برافراشته شدن پرچم فلسطین در سازمان ملل تدوین کردند.به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، سازمان ملل فقط به کشورهایی که عضویت کامل در این سازمان دارند اجازه می‌دهد پرچم‌هایشان را در مقر اصلی آن در نیویورک نصب کنند. «ریاض منصور» نماینده فلسطین در سازمان ملل در این‌باره گفت: «ما آرای لازم برای تصویب این قطعنامه را در اختیار داریم و می‌خواهیم خواست عمومی در مجمع عمومی برای برافراشته شدن پرچم فلسطین در آن محقق شود.»
درگیری در نابلس
منابع فلسطینی اما از وقوع درگیری بین نظامیان رژیم صهیونیستی و جوانان فلسطینی در شهر نابلس واقع در شمال کرانه باختری خبر دادند.
به گزارش تسنیم، روز پنجشنبه به دنبال یورش 500 شهرک‌نشین صهیونیست تحت حمایت شدید نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به مزار حضرت یوسف(ع) در شرق نابلس درگیری بین نظامیان صهیونیست و فلسطینیان به وقوع پیوست.
نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت فلسطینیان گلوله پلاستیکی و گاز اشک‌آور شلیک کردند که در این میان 4 نفر براثر اصابت گلوله پلاستیکی زخمی و 9 نفر دیگر دچار حالت خفگی شدند.