kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۱۰۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
قائم مقام وزیر نیرو خبر داد

780 هزار مشترک غیرمجاز آب و برق در کشور

قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به وجود 780 هزار انشعاب غیرمجاز آب و برق در کشور، گفت: حدود 3/5 درصد مصرف آب و برق کشور غیرمجاز است.


به گزارش مهر، ستار محمودی با بیان اینکه هر جا جمعیتی مستقر شود یکی از مطالبات آنان، آب و برق است، گفت: از این رو باید ساختارها به گونه‌ای تعریف شود تا به آسانی بتوان نیاز آب و برق مردم را تأمین کرد تا آنان به سمت آب و برق غیرمجاز نروند.
قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه کار در وزارت نیرو تابستان و پاییز بافصول دیگر فرقی ندارد و هیچ خدمتی کم یا قطع نمی‌شود، تصریح کرد: کار در این وزارتخانه لحظه‌ای است و تابستان و زمستان اوج آزمون صنعت آب و برق است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه وزارت نیرو پیام‌آورنور و روشنایی و سلامتی و بهداشت است، اظهار داشت: کشور با مشکلات عدیده‌ای روبروست، منابع سطحی و زیرزمینی آب رو به تحلیل است و در عرصه کشور حدود 609 دشت وجود دارد که منابع آب 50 دشت به شدت آسیب دیده و در برخی دشت‌ها نیز با وجود تغذیه مصنوعی و بارش‌ها، احیای دوباره کار بسیار سختی است.
وی با اشاره به خدمات وزارت نیرو به مردم و جایگاه این وزارتخانه به دلیل ارتباط نزدیک آن با مردم، بیان کرد: وقتی مردم از وزارت نیرو راضی باشند یعنی اینکه نگاه مردم به حاکمیت بهتر شده و برخی خدمات مانند مطالعات منابع آب و کیفیت منابع آب و برق و سامانه‌ها که جزو خدمات حاکمیتی هستند، باید از توجه ویژه‌ای برخوردار شوند.
محمودی با بیان اینکه در برنامه ششم بحث آب به عنوان بحث خاص و ویژه‌ای مطرح خواهد بود که از سایر حوزه‌ها گسترده‌تر است، گفت: در عرصه برق نیز وزارت نیرو به عنوان هاب منطقه خود را تقویت و تثبیت خواهد کرد.
قائم مقام وزیر نیرو در پایان خاطرنشان کرد: وجود 780 هزار انشعاب غیرمجاز آب و برق باعث شده 3/5 درصد مصرف غیرمجاز در کشور داشته باشیم.