kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۱۰۱
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲
پیش‌بینی رویترز

قیمت جهانی طلا افزایش می‌یابد

خبرگزاری غربی رویترز پیش‌بینی کرد: قیمت جهانی طلا تا پایان سال جاری میلادی افزایش می‌یابد.

براساس این پیش‌بینی قیمت جهانی طلا تا پایان 2015 بیش از 20 دلار در هر اونس نسبت به قیمت فعلی بالاتر می‌رود.
به گزارش مهر به نقل از رویترز، کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی کردند که میانگین قیمت جهانی طلا در سال جاری میلادی به یک هزار و 140 دلار در هر اونس و در سال 2016 میلادی به یکهزار و 150 دلار در هر اونس برسد.
قیمت هر اونس طلا در روز پنج‌شنبه گذشته حدود 1115 دلار بود و همین امر نیز باعث شد تا قیمت طلا در ایران افزایش یابد. به طوری که بهای هر قطعه سکه تمام آزادی در آخر هفته قبل به 907 هزار تومان رسید که نسبت به روزهای ماقبلش بیش از 10 هزار تومان افزایش قیمت داشته است.
هرگرم طلا نیز از حدود 90هزار تومان در ابتدای هفته گذشته به مرز 93 هزار تومان رسید که این رقم نیز گویای میزان افزایش قیمت طلاست.
پیش‌بینی‌های متناقض کشتی‌آرای
این افزایش قیمت در حالی رخ داده که پیش از این کشتی‌آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر پیش‌بینی کرده بود قیمت طلا به دلیل رکود بازار تغییر چندانی نخواهد داشت!
وی البته دیروز و برخلاف پیش‌بینی چند روز قبل خود دوباره به پیش‌بینی جدیدی دست زد و به ایسنا گفت: بازار طلا و سکه تا پایان شهریور ماه رونق داشته و وضعیت رضایت‌بخشی خواهد داشت!
کشتی‌آرای افزود: هفته گذشته تغییرات قیمت طلا را شاهد بودیم که دلیل این افزایش نشست‌ها و مذاکرات درباره وضعیت نرخ بهره توسط فدرال بانک آمریکا بود.
وی در ادامه با بیان اینکه بازار طلا تحت تاثیر این نشست‌ها و مذاکرات قرار گرفت، افزود: بر این اساس قیمت طلا در هفته گذشته حدود 22 دلار افزایش یافت.
کشتی‌آرای با بیان اینکه در هفته گذشته با کاهش نرخ ارز و در نتیجه افزایش قیمت طلا مواجه بودیم، گفت: قیمت سکه در اوایل هفته گذشته حدود 887 هزار تومان بود که به 907 هزار تومان در اواخر هفته رسید و به طور کلی افزایش 20 هزار تومانی را تجربه کرد.
رئيس اتحادیه طلا و جواهر اظهار کرد: بازار داخلی طلا  با توجه به هفته‌های پایانی تابستان و نزدیک شدن به ماه محرم رونق گرفته و از رکود خارج شده است.