kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۰۷۵
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷

ارسال 4 هزار اثر هنری به دومین جشنواره ملی حضرت شاهچراغ(ع)

مشاور و رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: چهارهزار اثر فاخر و ارزشمند از هنرمندان 29 استان کشور به دبیرخانه دومین جشنواره ملی حضرت شاهچراغ(ع) ارسال شده است.

حجت‌الاسلام محسن اسماعیل‌پور افزود: این جشنواره با هدف معرفی شخصیت حضرت احمدبن موسی‌الکاظم شاهچراغ(ع) با استفاده از ابزار هنر، دستیابی حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ(ع) به جایگاه خود در کشور، ارتقای جایگاه فرهنگی سومین حرم اهل بیت(ع)، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و مذهبی مرتبط با حضرت احمدبن موسی(ع)، برگزار می‌شود.
وی با بیان این که بیش از 70 درصد آثار دومین جشنواره ملی شاهچراغ(ع) متعلق به جوانان 18 تا 30 سال است، افزود: فراخوان این جشنواره بهمن ماه سال 93 در هفت بخش گرافیک، شعر، داستان، خوشنویسی، عکس، فیلم و نمادهای شهری اعلام شد.
اسماعیل‌پور اظهار کرد: این جشنواره با استقبال هنرمندان سراسر کشور روبه‌رو شده و هنرمندان استان‌های تهران، اصفهان، یزد و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین آثار را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده‌اند.
وی ادامه داد:‌ همچنین بیش از یک هزار و 400 اثر در بخش عکاسی حرفه‌ای و تهیه عکس از طریق تلفن همراه، برای شرکت در این جشنواره مورد داوری قرار گرفته است.
اسماعیل‌پور، کیفیت آثار رسیده به این جشنواره را بسیار بالا و در حد مطلوب توصیف کرد و گفت: بیشتر آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره قابلیت استفاده در رسانه ملی را دارد.