kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۰۷۴
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶

کوتاه از شهرستان ها

28 دعای کودکان انتخاب شد
تبریز - خبرنگار کیهان: در اختتامیه نهمین جشنواره سراسری دست‌های کوچک دعا که در تبریز برگزار شده بود از میان 54 هزار و 765 دعای کودکان 28 دعا برگزیده و معرفی شد. موضوع دعاهای ارسالی مربوط به ایران، جمهوری آذربایجان، افغانستان و ازبکستان بود.
رسیدگی به مشکلات آزادگان
* فرمانده سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی گفت: هم‌اکنون با موج جدیدی از شهادت آزادگان به علت مشکلات شدید جسمی آنان و جراحات وارده و بیماری‌های ناشی از آن روبه‌رو هستیم.
سرتیپ غلام عسکر کریمیان با بیان اینکه آزادگان به حقوق قانونی خود دست نیافته‌اند تصریح کرد: آزادگان با مشکلات جسمی فراوانی روبرو هستند و متولیان درمان آزادگان در داخل کشور درمورد آنان کوتاهی کرده‌اند.
اختصاص عوارض آلایندگی نفتی به هندیجان
هندیجان - خبرنگار کیهان: رئیس شورای اسلامی شهرستان هندیجان گفت: با پیگیری‌های انجام شده قصد داریم برای جبران مشکلات این شهرستان در مرحله اول یک درصد از عوارض آلایندگی نفتی شرکت‌های شهرستان ماهشهر برای مصارف عمرانی به هندیجان اختصاص داده شود. بهروز شعبانی افزود: در صددیم در مراحل بعدی این مقدار به پنج درصدی برسد که در طول یک سال حدودا 16 میلیارد و 500 میلیون تومان می‌شود.
تکمیل پروژه‌های نیمه تمام
همدان - خبرنگار کیهان: شهردار همدان از تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در شهر خبر داد.سیدمصطفی رسولی افزود: تلاش می‌کنیم تا پایان امسال این طرح‌ها به بهره‌برداری برسد و به سال آینده موکول نشود.
وی ادامه داد: احداث چند بوستان و دو پل بزرگ میدان آیت‌ا... نجفی و میدان بعثت از جمله  پروژه‌های مهم شهرداری همدان به شمار می‌رود که پیشرفت فیزیکی مناسبی داشته و به زودی آماده بهره‌برداری می‌شوند.
رسولی اضافه کرد: حدود 60 درصد از پروژه‌های در دست اجرای شهرداری، زیرساخت است.وی به کاهش درآمد شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: رکود موجود در بخش ساخت و ساز، کاهش 70 درصدی صدور پروانه ساخت را در یک شهر باعث شده که راهکارهای جایگزین برای جبران این کمبود درآمد پیش‌بینی کرده‌ایم.
اهدای کتاب
چناران - خبرنگار کیهان: یک خیر چنارانی یک هزار و 427 جلد کتاب موجود در کتابخانه شخصی خود را به نهاد کتابخانه عمومی شهر چناران هدیه کرد. مسئول نهاد کتابخانه عمومی چناران ارزش ریالی این کتاب‌ها را 85 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: کتاب‌های اهدایی با موضوعات متنوعی است و کتاب‌های مرجع و حقوقی در آنها به چشم می‌خورد. موسوی افزود: کتاب‌های مزبور بین کتابخانه‌های شهر و روستا توزیع می‌شود.
اعلام آمار بر اساس واقعیت‌ها
شهرکرد - خبرنگار کیهان:مسئولان دستگاه‌های اجرایی آمارهای عملکردی خود را بر اساس واقعیت‌ها اعلام و منتشر کنند.
قاسم سلیمانی دشتکی گفت: استاندار چهار محال و بختیاری در نشست کارگروه اقتصادی استان با بیان این مطلب افزود: مشخص کردن شاخص‌های منفی و مثبت در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی مختلف باید طبق اصول علمی و معیارهای دقیق صورت گیرد. وی تصریح کرد: عملکرد دستگاه‌های اجرایی مختلف در استان چهارمحال و بختیاری باید به صورت دقیق، شفاف و واقعی‌ بیان و ارائه شود.
برگزاری همایش قرآنی
ساری - خبرنگار کیهان: دومین همایش سالانه طرح ملی تلاوت قرآن کریم در ساری برگزار شد. در این همایش برگزیدگان قرآنی 16 استان حضور داشتند. در مدت برگزاری این همایش 53 قاری برتر استان‌های کشور در مساجد ساری حضور یافتند و در جمع مشتاقان و علاقه‌مندان آیاتی چند از قرآن را تلاوت کردند.
ممنوعیت آزمایشی صید ماهی ساردین
قشم - خبرنگار کیهان: مدیر شیلات شهرستان قشم گفت: ممنوعیت صید ماهی ساردین بر اساس مصوبه کمیته مدیریت صید استان به صورت آزمایشی برای اولین بار در مردادماه امسال انجام شد.
محمد پرورش افزود: مهمترین دلیل ممنوعیت یک ماهه صید، گرمی آب و هوا، فسادپذیری ماهیان در این فصل و امکان وجود دیگر بچه ماهیان در تورهای صیادی است. وی با تاکید بر آزمایشی بودن این دوره ممنوعیت، اضافه کرد: دوره‌های آزمایشی ممنوعیت صید برای بررسی اثرات آنها بر روی سایر گونه‌ها اجرا شده و در صورتیکه نتایج مثبتی در پی داشته باشد در سال‌های آینده نیز تکرار خواهد شد.