kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۰۵۹
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴

بانک اطلاعاتی خبرنگاران قزوین تاسیس می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: برای ساماندهی و سالم‌سازی فضای مطبوعات این استان به بانک جامع اطلاعاتی نیاز داریم، و ظرف 45 روز آینده این بانک اطلاعاتی تأسیس می‌شود.
قزوین- خبرنگار کیهان:

مهدی احمدی در نشستی با مدیرمسئولان، سرپرستان خبرگزاری‌ها و مطبوعات استان قزوین اظهار کرد: نبود بانک جامع اطلاعاتی مشکلات زیادی را ایجاد کرده است که باید با تدوین این بانک اطلاعاتی مشکلات مربوط به آن را از پیش رو برداریم.
وی با انتقاد از هدایایی که به خبرنگاران داده می‌شود، افزود: برخی از دستگاه‌های اجرایی هدایایی به خبرنگاران می‌دهند که شأن و منزلت آن‌ها را پایین می‌آورد.
احمدی با بیان اینکه نابسامانی در مطبوعات استان قزوین بسیار زیاد است، اضافه کرد:‌ با تأسیس بانک جامع اطلاعاتی مطبوعات این استان می‌توان گام‌های مؤثرتری در راستای رفع مشکلات خبرنگاران و مطبوعات استان قزوین برداشت.
وی ادامه داد: برخی از افراد بدون برخورداری از تخصص لازم وارد عرصه مطبوعات شده‌اند که این امر ممکن است در برخی از موارد به جای ایجاد امید و برانگیختن حس اجتماعی، انگیزه‌ها را نابودکند.
احمدی گفت: با توجه به اینکه این بانک اطلاعاتی سطح خبرنگاران را از نظر حرفه‌ای بودن مشخص می‌کند سازمان و دستگاه‌های اجرایی راحت‌تر می‌توانند نسبت به انتخاب خبرنگاری که پاسخگوی نیازهای خبری آن‌ها باشد را جذب کنند و حتی شأن و منزلت خبرنگاران حفظ شده و یا ارتقاء یابد.