kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۸۳۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳
ولایتی:

ایران از دوستان خود در برابر اقدامات خصمانه دشمن حمایت می‌کند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با اشاره به حفظ تمامیت ارضی کشورهای عراق، سوریه، لبنان و یمن تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از کشورهای دوست خود در برابر اقدامات خصمانه دشمن حمایت می‌کند.


«علی‌اکبر ولایتی» رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیروز (دوشنبه) در دیدار «نوری المالکی» معاون رئیس‌جمهور عراق گفت: عراق یک دولت قانونی دارد که براساس آرای مردم به وجود آمده است.
ولایتی به بیانات روز گذشته (دوشنبه) رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: ایشان تاکید داشته‌اند که آمریکا به دنبال نفوذ در منطقه و تجزیه عراق و سوریه است و جمهوری اسلامی ایران هم در مقابل اراده و اقدام خصمانه دشمنان می‌ایستد و از یاران و کشورهای دوست حمایت می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: ما نیز تاکید داریم که جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی سوریه، عراق، لبنان، یمن و همه کشورهایی که با آن ارتباط دارند، دفاع می‌کند.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هر حرکتی جهت تجزیه کشورها را توطئه علیه امت اسلامی می‌داند و ارتباط ما با عراق به صورت مقطعی و یا تاکتیکی نیست و ارتباطی استراتژیک می‌باشد چرا که منافع ما با هم گره خورده است.
به گزارش ایسنا،در ادامه این دیدار «نوری المالکی» معاون رئیس‌جمهور عراق با تاکید بر اهمیت مقابله با تروریسم در منطقه گفت:‌ عراق و سایر کشورهای منطقه امروز درگیر حملات تروریستی هستند و باید تاکید کنم که بی‌تردید این گروه‌های تروریستی مانند داعش و طالبان ساخته و پرداخته کشورهای استکباری هستند و ابرقدرت‌ها این گروه‌ها را برای خدمت به رژیم صهیونیستی ایجاد کردند.