kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۸۲۹
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳
وزیر دفاع در همایش حقوقی دستگاه‌های اجرایی:

با هدف دستیابی به پیروزی آماده مقابله‌ایم

وزیر دفاع با بیان اینکه در دکترین ما نگاه تهاجمی وجود ندارد، گفت: ما باید با هدف دستیابی به پیروزی، خود را آماده مقابله با تهدیدات کنیم.


به گزارش فارس، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح دیروز در اجلاس شورای هماهنگی حقوقی دستگاه‌های اجرایی که در وزارت دفاع برگزار شد، گفت: امروز نظام بین‌الملل جهانی در حال گذار است و بعد از فروپاشی شوروی چیز جایگزینی بوجود نیامد. باید متناسب با تهدیدات، اقدام کنیم. سردار دهقان با بیان اینکه در دکترین ما نگاه تهاجمی وجود ندارد، افزود: ما باید با هدف دستیابی به پیروزی، خود را آماده مقابله با تهدیدات کنیم. نگاه ما مبتنی بر دفاع و بازدارندگی است تا دشمنان جرات اقدام نداشته باشند و یا اگر اقدامی کردند، آنها را پشیمان کنیم تا از تکرار یا ادامه آن منصرف شوند.
وی برداشت دشمن از توانمندی دفاعی کشورمان را مهم دانست و افزود: دفاع ما، متکی بر مردم است و بر همین اساس نیازی به سلاح نامتعارف و اتمی نداریم. وزارت دفاع عضوی از دولت و از طرف دیگر بخشی مرتبط با نیروهای مسلح است تا با ماموریت اصلی پشتیبانی از نیروهای مسلح، پشتوانه‌ای برای آن‌ها باشد.
وزیر دفاع تصریح کرد: نگاه ما این است که بتوانیم نیازهای نیروهای مسلح را به خوبی در جغرافیای تهدید برطرف کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که همه باید اصل را بر قانون بگذاریم، گفت: به هیئت مدیره‌ها اعلام کردیم که باید به عناصر مالی و حقوقی توجه داشته باشند تا مشکلی پیش نیاید. در قراردادهای داخلی و خارجی که کم نیستند نیز روی این موضوع تاکید کردیم.
سردار دهقان همچنین با مهم توصیف کردن کار تنقیح قوانین، آن را برداشتن بار سنگین بروکراسی و باز کردن گره از دست و پای ملت و دولت توصیف کرد و افزود: اگر قوانین برای مردم ساده‌سازی شود، جلوی دو فاجعه اداری یعنی رشوه و پارتی‌بازی گرفته خواهد شد.