kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۸۲۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳
در شهریور ماه

شهدای تازه تفحص شده به کشور باز می‎گردند

پیکرهای طیبه شهدای تازه تفحص شده در مناطق کردستان عراق و در منطقه جنوب عراق به ترتیب طی روزهای سوم و ۱۱ شهریور به کشور بازمی‌گردند.


فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام این خبر به تسنیم گفت: این پیکرها از مرزهای باشماق در شهر مریوان و شلمچه در استان خوزستان به میهن اسلامی بازمی‌گردند.
سردار سید محمد باقرزاده افزود: سوم شهریور پیکرهای طیبه شهدا که در کردستان عراق تفحص شده‌اند پس از استقبال توسط مردم غیور مریوان، وارد سنندج خواهند شد و پس از تشییع در شهر سنندج از شهرهای دهگُلان، قُروه و بیجار عبور خواهند کرد و سپس به تهران منتقل خواهند شد. پیش بینی می‌شود گروه‌های راهیان نور که هم اکنون در منطقه کردستان حضور دارند همراه با مردم شریف استان کردستان در این استقبال باشکوه از شهدا شرکت کنند.
به گفته باقرزاده، شهیدان عزیزی که در جنوب عراق کاوش شده‌اند نیز برابر برنامه‌ریزی زمان‌بندی شده در روز یازدهم شهریور ماه  پس از استقبال در مرز شلمچه برای مراسم وداع به شهر مرزی «رُفَیّع» منتقل خواهند شد تا پس از استقبال توسط مردم این شهر برای انجام شناسایی‌های لازم به معراج شهدای تهران منتقل شوند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز عملیات کاوش ادامه دارد، آمار نهایی شهدا در روزهای آتی اعلام خواهد شد.