kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۸۲۶
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳
حداد عادل در پنجمین همایش اندیشه و قلم ارتش:

نیروهای مسلح از بصیرترین نیروهای جامعه هستند

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در جمهوری اسلامی در پیوند روحانیت با ارتش موفق‌تر از پیوند روحانیت با دانشگاه بودیم.


غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس و رئیس فراکسیون اصلوگرایان مجلس شورای اسلامی در پنجمین همایش اندیشه و قلم ارتش گفت: نفس برگزاری جشنواره‌ای دوسالانه تحت عنوان اندیشه و قلم در ارتش حکایت از توجه به تفکر و دانش در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران می‌کند که باید نیز چنین هم باشد.
وی افزود: ارتش، بسیج و سپاهی که مجموعه پرافتخار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌دهند، خصوصیت اول‌شان ایمان و بصیرت است.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه در طول سال‌های پس از دفاع مقدس یک سرمایه بزرگ مکتوب در کشور ما به نام ادبیات دفاع مقدس به‌وجود آمد که خیلی ارزشمند است، ابراز داشت: امروز ما بیش از ۱۰ هزار کتاب درباره دفاع مقدس داریم که این خیلی مهم است؛ این ثمره جلوه و میوه اهل قلم در نیروهای مسلح است.
به گزارش دفاع پرس حداد عادل با بیان اینکه در دوران پیش از انقلاب تعمد داشتند که کسی از نظامی‌ها حتی فکر هم نکند، خاطرنشان کرد: امروز نیروهای نظامی ما باید فکورترین و بصیرترین نیروهای جامعه باشند زیرا اقتدار و استحکام نظام ما بر همین است.
همچنین حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در  این همایش گفت: در پنجمین همایش اندیشه و قلم در بخش ارائه آثار، نویسندگان ارتش 460 عنوان کتاب را در 12 رشته به دبیرخانه این همایش ارسال کردند؛ که میزان رشد این آثار نسبت به دو سال گذشته 52 درصد افزایش یافته است.