kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۸۲۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳

حوادث کوتاه از کشور


    سوانح رانندگی در محورهای چهارمحال و بختیاری
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری دیروز گفت: در حادثه‌ای که در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت و جاده روستایی چم‌قلعه رخ داد یک دستگاه کامیون بنز با یک دستگاه خودرو سواری پراید برخورد کرد که در اثر آن 2 فرد 14 و 20 ساله به علت شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست دادند.سرهنگ رفیعی افزود: همچنین در حادثه‌ای دیگر که در شهرستان «شهرکرد» جاده «کیار» رخ داد، در اثر واژگونی یک دستگاه خودرو سمند راننده آن در محل حادثه فوت کرد و یکی از سرنشینان خودرو پس از انتقال به بیمارستان امام علی شهر «فرخشهر» جان باخت و 3 نفر دیگر از سرنشینان خودرو مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.
مرگ 2 موتورسوار
زنجان- فارس: رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: روز یکشنبه در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در محور خدابنده- بیجار بلافاصله عوامل پلیس راه به محل اعزام شدند.
شیرمحمدی افزود: ماموران با حضور در صحنه دریافتند یک دستگاه کامیون هنگام دور زدن دچار نقص فنی و سدمعبر شده که در پی آن دو دستگاه موتورسیکلت با کامیون برخورد کردند و راکبان هر دو موتورسیکلت مجروح و برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.
وی ادامه داد: هر دو راکب به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت کردند.شیرمحمدی تصریح کرد: کارشناس حاضر در صحنه علت این حادثه را عدم رعایت نکات ایمنی توسط راننده کامیون و عدم توجه به جلو توسط راکبان موتورسیکلت اعلام کرد.
شعله‌های آتش جان کودک را گرفت
سرویس شهرستانها: پسربچه 11 ساله‌ای که در حادثه آتش‌سوزی اتوبوس مسافربری مشهد دچار سوختگی شدید شده بود پس از چند روز تحمل درد و رنج جان خود را از دست داد.
وی و پدرش در قسمت عقب اتوبوس مشغول استراحت بودند که خودرو در حوالی مشهد ناگهان آتش گرفت. با حضور ماموران پلیس راه و نیروهای امداد، مسافران بلافاصله پیاده شدند، اما آتش و دود پدر و پسر 11 ساله را به محاصره خود درآورده بود.با اطفای حریق، پسر و پدر که دچار سوختگی شدید شده بودند به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد انتقال یافتند و تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار گرفتند. اما تلاش پزشکان برای نجات پسربچه بی‌نتیجه ماند و او جان خود را از دست داد و پدر قربانی این حادثه نیز در بیمارستان تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارد.
توقیف 625 کیلو موادمخدر
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان گفت: ماموران انتظامی ایرانشهر در راستای مبارزه مداوم با سوداگران مرگ، از فعالیت یک باند بزرگ که با استفاده از خودروهای سبک، اقدام به انتقال مواد مخدر از نقاط مرزی به یکی از روستاهای این شهرستان می‌کردند مطلع شده و  بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
سرهنگ اسکینی افزود: ماموران انتظامی ایرانشهر پس از هفته‌ها اقدامات گسترده تخصصی و اشراف اطلاعاتی در مورد فعالیت این باند، شب دوشنبه یکی از اعضای این باند را که با استفاده از یک دستگاه خودرو پژو 405 در حال تردد در محورهای فرعی بوده شناسایی و با اعزام اکیپ‌های تخصصی و یگان‌های عملیاتی، وی را به همراه یک قبضه سلاح کلاش دستگیر کردند.
وی ادامه داد: ماموران در ادامه این عملیات، با شناسایی محل دپو مواد مخدر، از محل مورد نظر بازرسی کرده و ضمن توقیف دو دستگاه خودرو تویوتا وانت، یک دستگاه خودرو زانتیا و یک دستگاه پژو 405، مقدار 600 کیلو تریاک را به همراه 25 کیلو حشیش کشف و 3 عضو دیگر این باند را نیز دستگیر کردند.
جاسازی 75 کیلو هروئین در خودرو
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی ارزوئیه گفت: در پی اعلام سرپرست یگان امداد این شهرستان مبنی بر تردد مشکوک یک دستگاه خودرو وانت سایپا در مسیر جاده «صوغان» به «دولت‌آباد» بلافاصله ماموران پاسگاه «دولت آباد» به محل مورد نظر اعزام شدند.سرهنگ اکبر نجفی افزود: پس از اعزام ماموران راننده خودرو به محض رویت پلیس به سمت روستایی در نزدیکی محل فرار کرد اما پلیس با رعایت احتیاط کامل و با شناخت کامل نسبت به مواضع روستا توانست خودرو را متوقف کند.وی خاطر نشان کرد: در بازرسی از وانت سایپا مشخص شد که این خودرو حامل 73 بسته موادمخدر از نوع هروئین به وزن 75 کیلو و 94 گرم است که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده است.
بلع 3 کیلو تریاک
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان «اردکان» استان یزد از دستگیری سه تن از سوداگران مرگ و کشف 3 کیلو و 243 گرم تریاک به صورت بلع و انباری از آنها خبر داد.
سرهنگ «سیدرضا صادقیان» گفت: ماموران ایستگاه بازرسی اردکان، در بازرسی از 3 تن از مسافران اتوبوس مسیر «ایرانشهر-اصفهان» 3 کیلو و 243 گرم تریاک را به صورت جاساز بلع و انباری کشف کردند.وی افزود: در بازرسی انجام شده از این قاچاقچیان، 314 بسته تریاک به صورت بلع و انباری از معده آنها کشف و متهمان با دستور مقام قضائی، روانه زندان شدند.
130 کیلو تریاک در خودرو پژو
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر البرز گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان در روز یکشنبه مشخص شد که فردی با استفاده از یک دستگاه خودرو 405 قصد انتقال مقادیری مواد مخدر از یکی از شهرهای غربی کشور به استان البرز را دارد.سرهنگ مهدی فضلی علیشاه افزود: بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر قرار گرفت و در ابتدا با انجام اقدامات اطلاعاتی مشخص شد که این فرد از فعالان امر خرید و فروش مواد مخدر در البرز و تهران بوده و درصدد خرید یک محموله قابل توجه مواد مخدر از همدستان خود در شهرستان پاکدشت است.
علیشاه ادامه داد: دو تیم عملیاتی به مسیرهای تردد احتمالی خودرو پژو 405 اعزام و با کنترل خودروهای ورودی به حوزه انتظامی استان البرز، خودرو موصوف در محور آزادگان به سمت کرج شناسایی و پس از تعقیب و مراقبت نامحسوس در یک موقعیت مناسب با ایجاد ترافیک مصنوعی توقیف و راننده آن به همراه همسرش دستگیر و به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز منتقل شد.وی تاکید کرد: در بازرسی انجام شده از داخل صندوق عقب خودرو 13 بسته مواد مخدر از نوع تریاک به وزن تقریبی 130 کیلوگرم کشف و متهمان به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
20 فقره کلاهبرداری با یک فقره چک
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان تربت حیدریه گفت: با وصول چند فقره مرجوعه قضائی مبنی بر کلاهبرداری وجه نقد از کسبه شهر تربت حیدریه موضوع در دستور کار تیمی از مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.سرهنگ «سیدابوالقاسم حیدری مقدم» افزود: در بررسی اظهارات تعدادی از مالباختگان مشخص شد فردی میانسال به نام پرویز با مراجعه به کسبه سطح شهر تربت حیدریه با معرفی خود به عنوان یکی از کارمندان ادارات دولتی بعد از انتخاب اجناس مورد نیازش هنگام پرداخت وجه یک عدد چک بانکی مدت‌دار به مبالغ بالا را ارائه می‌کرده و با توجه به بالا بودن مبلغ چک؛ مابقی چک را نقداً از فروشنده دریافت و در فرصتی مناسب با برجای گذاشتن اجناس خریداری شده از محل متواری می‌شده است.
وی تصریح کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری باهمکاری مالباختگان متهم را چهره‌نگاری و پس از مدتی کار گسترده میدانی بر روی محل‌های احتمالی ترددش، سرانجام صبح روز یکشنبه شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.متهم 42 ساله در بازجویی‌های علمی به عمل آمده در مواجهه با تعدادی از مالباختگان تاکنون به 20 فقره کلاهبرداری با این روش به مبلغ 150 میلیون ریال اعتراف کرد.